Gjest trultemor25 Skrevet 1. januar 2006 Skrevet 1. januar 2006 Ånei ånei, nå har hun blitt forkjøla. Host og nys og surkle surkle. Hva kan jeg gjøre for henne? Gir henne nesedråper innimellom, men mer enn det vet jeg ikke hva jeg kan gjøre?! Stakkars liten. Hadde hun bare fått snytt seg så hadde mye hjulpet, men det kan hun jo ikke, hun er 5,5 mnd gammel. 0 Siter
Ulrikke Skrevet 1. januar 2006 Skrevet 1. januar 2006 Snuppa mi er 8 uker i dag, og ble forkjølet rett før jul... Kjøp sånn "snørrsuger" på apoteket, så får du ihvertfall ut litt! Og om du bruker saltvann en liten stund før du bruker snørrsugeren, så får du ut enda mer, for saltvannet løser opp! God bedring til jenta di! 0 Siter
bb71 Skrevet 1. januar 2006 Skrevet 1. januar 2006 Kjøpe en snørrsuger, gjerne en sånn med ballong. Drypp morsmelk i nesa så ofte du gidder, bruk sprøyte. La barnet ligge høyt i hodeenden. Ellers kommer jeg ikke på noe. Blir det for mye slim og tetthet, så gå til legen. Det er jo rs-virus ute og går for tiden. 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 1. januar 2006 Skrevet 1. januar 2006 Stakkars. Få på henne ullsokker og gi mye drikke. God beding!! 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 2. januar 2006 Skrevet 2. januar 2006 Snuppa mi er 8 uker i dag, og ble forkjølet rett før jul... Kjøp sånn "snørrsuger" på apoteket, så får du ihvertfall ut litt! Og om du bruker saltvann en liten stund før du bruker snørrsugeren, så får du ut enda mer, for saltvannet løser opp! God bedring til jenta di! Da kjøper jeg snørrsuger i morra. Hun sover nå og det høres ikke så værst ut, men fant ut før vi la henne at hun har 38,4 i feber! Hjelp! Hennes første feber! Jeg la henne ved siden av meg for at det da skulle være lettere å dra frem puppen ved behov i løpet av natta. Nå ligger hun MIDT i senga mi og jeg tør ikke flytte henne i redsel for å vekke henne og få det samme kjøret vi hadde natt til i dag. Bare hun sover og blir frisk så er jeg glad! Når det gjelder RS, må man ikke bli smittet av andre barn for å få det? Eller kan man bare få det sånn uten videre? For hun har ikke vært i kontakt med noen andre barn nemlig. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 2. januar 2006 Skrevet 2. januar 2006 Kjøpe en snørrsuger, gjerne en sånn med ballong. Drypp morsmelk i nesa så ofte du gidder, bruk sprøyte. La barnet ligge høyt i hodeenden. Ellers kommer jeg ikke på noe. Blir det for mye slim og tetthet, så gå til legen. Det er jo rs-virus ute og går for tiden. Nå spurte jeg om RS under feil innlegg da. Litt vimsete sånn midt på natta her. Er det ikke sånn at barnet må bli smittet av viruset fra et annet barn? Eller kan man plutselig bare få det sånn uten videre? 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 2. januar 2006 Skrevet 2. januar 2006 Stakkars. Få på henne ullsokker og gi mye drikke. God beding!! Takk for tips. Ullsokker er på! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 2. januar 2006 Skrevet 2. januar 2006 På apoteket kjøper du jordmorsug. Så bruker du saltvann til å løse opp snørret, og så suger du det ut med jordmorsuget. Fungerer utrolig godt. Hodeenden på senga hennes hever du ved f.eks. å legge noen bøker under bena. Er det mye slim i brystet kan det hjelpe å massere henne litt kraftig på brystkassen og over ryggen. Ellers gjelder det å være trygg og god sammen med barnet. 0 Siter
bb71 Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Nå spurte jeg om RS under feil innlegg da. Litt vimsete sånn midt på natta her. Er det ikke sånn at barnet må bli smittet av viruset fra et annet barn? Eller kan man plutselig bare få det sånn uten videre? RS må man smittes av ja... Men jeg leste et sted at viruset kan overleve på et håndkle i 7 dager, dessuten kan man bli smittet på gaten av noen som hoster eller nyser. Så det kan jo hende at hun er smittet, men er hun ikke blitt mer slimete nå er det nok ikke det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.