Gå til innhold

ungene vil på isen

Anbefalte innlegg

Tar dere barna på isen? Jeg er visst skikkelig stygg med ungene tror jeg når jeg ser hvor lei seg de blir når jeg ikke vil de skal gå... Jeg har så imot is, er panisk redd for at den skal briste og sier at jeg selv må få sjekke den. Det er et dypt vann de går på.... Og de får ikke bli med andre, bare meg, og idag hadde jeg ikke tid pga varetelling... Er jeg FOR hysterisk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212247-ungene-vil-p%C3%A5-isen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

_NEI_, du er da ikke hysterisk! Har da hørt nok av skrekkhistorier om unger som har gått igjennom isen.

Du får heller bruke en del krefter på å prøve å forklare dem _hvorfor_ de ikke kan få lov og at det ikke er fordi du vil være stygg mot dem.

ja vi snakket en del om det. Jeg vil ikke at de skal bli livredde, men respekt for isen må de ha. Idrettsklubben bruker å "vanne" en parkeringsplass når det er kaldt, så jeg får overtale de til å bruke den heller. Men trist for barna når alle naboene drar til det vannet da. Faktisk litt irriterende når foreldrene de sine rister på hodet av mine nei. skrekk og gru..Men det er uviktig. Barnas ve og vel først.

Kommer an på tykkelsen på isen, der vi pleier å pilke er som regel isen over 1 meter tjukk, så der er jeg ikke redd. -de går forresten ikke utpå aleine noen gang heller, de er litt for små til det enda.

Hvis det er fare for tynn is, skal du selvfølgelig ikke slippe dem utpå aleine.

Hysterisk eller ei,min mann og hans søstre var de barna som aldri fikk lov. Det sitter i enda... Mannen min er forresten endt opp som risikotaker (ikke på vegne av barna da).

Barna her i huset får ikke gå på isen uten at voksne er med og vi foreldre har godkjent det.I går var hele nabolaget på isen og det var så morsomt. Hadde aldri i livet tatt fra barna den opplevelsen.

Vi sakker mye om farene ved isen og den eldste er blitt flink til å se etter de farlige stedene.

Men det er uansett du som må bestemme, men er det ingen du stoler nok på til å ta med abrna? Jeg regner jo med de andre er glade i barna sine også?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...