Gå til innhold

Er dette nok klær...?

Anbefalte innlegg

Gjest kaldt nå...!

Når 2-åringen er ute i ca. 10 minusgrader, har han føølgende klær på:

Tynne ullsokker, ullbody og ullongs innerst. Så har han en litt tykk ullbukse, og en ganske tynne ulljakke utenpå dette. Dress med ullfor, ullsokker i støvlene. Fleecelue, eller tynn hjelomlue i ull.

Er dette nok klær?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212266-er-dette-nok-kl%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest girasol

Jeg ville bytta ut den tynne ulljakka han har over ullbodyen med en tykkere ullgenser. I tillegg votter og hals/skjerf (men det har du sikkert bare glemt å skrive på ;-)) Jeg bruker og å ha en tynn bommullslue under ullua, så ikke vinden blåser tvers igjennom ullen på øra hans.

M.v.h.

Tykk lue! I -10 holder det ikke med en tynn ullhjelm eller fleecelue etter mitt skjønn.

Kjenn på ham etter en stund, åpne dressen og stikk hendene inn og kjenn om han kjennes varm og god ut, eller om han er småkald. Hvis han er god og varm så holder det jo. :o) Men avhengig av hvor tykt ullforet i dressen er så ville jeg kanskje hatt en litt tykkere ullgenser istedetfor en tynn ulljakke?

Mine på 5 og 7 hadde på seg ull-undertøy, hjemmestrikket ullgenser og ullbukse under foret dress (ikke ullforet), da var det ca. -12 ute og de var ikke varme nok da de kom inn synes jeg, så de skulle nok hatt en bomullsgenser mellom ulltrøya og ullgenseren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...