Gå til innhold

Siste stikk fra barnehagen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som mange av dere vet - vi er ikke spesielt fornøyd med familiebarnehagen vår. Siste trekk fra den kanten skjedde i dag - da lillegutt og pappa hadde bakset seg gjennom snøen med vogn og alle klærne vi har hatt med hjem til vask i jula - så møter de en stengt dør.

Planleggingsdag! Og hadde noen tenkt å si fra til oss??? Å nei da.

Fy faen, jeg er så dritt lei, skulle ikke tro det gikk an.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men har dere ikke fått lapp med hjem hvor alle planleggingsdager står da?

Her er det også stengt overalt, både skole, sfo og barnehagen. Vi fikk beskjed om alle planleggingsdagene på et skriv vi fikk tidligere i høst.

Skrevet

Jeg synes også det er rart om dere ikke har fått beskjed om dette.

Hos oss får vi beskjed hver høst om alle planleggingsdager. I tillegg får vi månedsplaner der de står på.

Og så henger de gjerne opp lapper med beskjed noen dager i forveien.

Skrevet

Men har dere ikke fått lapp med hjem hvor alle planleggingsdager står da?

Her er det også stengt overalt, både skole, sfo og barnehagen. Vi fikk beskjed om alle planleggingsdagene på et skriv vi fikk tidligere i høst.

Årsplaner og lapp med hjem er fremmedord i den barnehagen. Ingen beskjeder blir gitt uten at vi må hale og dra informasjon ut av dem. Og kommer ikke vi å på å spørre - nei, da får vi heller ikke vite... :-(

Skrevet

Jeg synes også det er rart om dere ikke har fått beskjed om dette.

Hos oss får vi beskjed hver høst om alle planleggingsdager. I tillegg får vi månedsplaner der de står på.

Og så henger de gjerne opp lapper med beskjed noen dager i forveien.

Lapper, årsplaner og beskjeder md hjem - hva er det? Nei, det man tilfeldigvis ikke husker å spørre om, det får man heller ikke vite. :-(

Gjest hos oss
Skrevet

Vår barnehage følger skoleplanen, så vi kan sjekke kommunens skolesider for å se når det er planleggingsdager etc.

Skrevet

Årsplaner og lapp med hjem er fremmedord i den barnehagen. Ingen beskjeder blir gitt uten at vi må hale og dra informasjon ut av dem. Og kommer ikke vi å på å spørre - nei, da får vi heller ikke vite... :-(

Da er det dårlig ja, helt enig mij.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Skjønner veldig godt at du er irritert over dette, ja.

Var litt sånn når vi hadde plass i en liten familiebarnehage også. Fikk heller aldri noen oversikt over planleggingsdager for barnehageåret. Var vi heldig husket hun å gi beskjed dagen før planleggingsdagen.

Men vi fikk heldigvis plass i kommunal barnehage etter 6 mnd.

Håper alt ordner seg for dere også.

Skrevet

Du har tidligere nevnt at du ville ta kontakt med kommunens barnehagekontor ang barnehagen. Jeg vet ikke om du har gjort det, men det er kanskje på tide?

En uannonsert planleggingsdag virker da aldeles hinsides.

Jeg vet ikke hvor mange andre muligheter til tilsyn dere har.

Går dere til kommunen, risikerer dere jo at barnehagen blir stengt. Kanskje de som eier/driver barnehagen ikke er egnet til det? Ansvarlig etat i kommunen bør nok vurdere driften her, slik du har beskrevet det tidligere og nå.

Skrevet

Gidder ikke svare engang :)

Nei, og jeg vet ikke om jeg gidder bruke energi på det heller. Har vært så innmari mye.

Min samboer er av den typen som ikke blir sint. Han blir rett og slett aldri sint - om ikke jeg egler ham noe veldig opp.. ;-)

Men akkurat i dag var han forbanna. Skikkelig lynende forbanna, og lot barnehagestyrer få så ørene flagret over telefonen. Heldigvis skal jeg, som sagt, gå litt ned i stillingsprosent på jobben, slik at lillegutt ikke skal behøve å være der på full tid. Og vi skal søke kommunal plass så fort vi bare klarer å få ut finger'n....

Skrevet

De har jo plikt til å sende ut ramme-/årsplan til alle. Ta kontakt med barnehagekontoret der du bor.

Slik kan de ikke drive b.hage.

Skrevet

De har jo plikt til å sende ut ramme-/årsplan til alle. Ta kontakt med barnehagekontoret der du bor.

Slik kan de ikke drive b.hage.

Å jo, de kan. Og vi har snakket med kommunen, men de gjør ikke noe før vi sender skriftlig klage, og da risikerer vi å ikke ha noen barnehage mer. Dessuten skal de stenge til sommeren, familien flyttet ut av huset rett før jul. Uten å si noe til noen av oss foreldre, selvsagt.

Gjest Persille
Skrevet

Du har tidligere nevnt at du ville ta kontakt med kommunens barnehagekontor ang barnehagen. Jeg vet ikke om du har gjort det, men det er kanskje på tide?

En uannonsert planleggingsdag virker da aldeles hinsides.

Jeg vet ikke hvor mange andre muligheter til tilsyn dere har.

Går dere til kommunen, risikerer dere jo at barnehagen blir stengt. Kanskje de som eier/driver barnehagen ikke er egnet til det? Ansvarlig etat i kommunen bør nok vurdere driften her, slik du har beskrevet det tidligere og nå.

Dessverre finnes det ingen sanksjonsmuligheter - så barnehagen blir ikke stengt.

Det er faktisk ingen verdens ting man kan gjøre med useriøse barnehager.

Hinsides utrolig, men sant, dessverre...

Gjest friidag
Skrevet

i våres så hadde de 2 planleggnings dager med en gang.en torsdag og fredag.det hang lapp på døren en ukes tid før men jeg ble forbannet og sa til lederen att det er uhørt og ha 2 dager når vi må på jobb og ikke har noen til og ha barna.

men fikk til svar att dette hadde vi vist om lenge fordi det sto i årsplanleggeren som vi får hver høst.

så det er nok best og henge den på kjøleskapsdøra...

Skrevet

Vår barnehage følger skoleplanen, så vi kan sjekke kommunens skolesider for å se når det er planleggingsdager etc.

I Trondheim følger ikke barnehagene skoleruta i alle fall... *Snøft* Skal sannelig bli greit å ha to skolebarn til høsten!

Skrevet

Kanskje det sto på årsplanen?

..hvilken årsplan..

Skrevet

i våres så hadde de 2 planleggnings dager med en gang.en torsdag og fredag.det hang lapp på døren en ukes tid før men jeg ble forbannet og sa til lederen att det er uhørt og ha 2 dager når vi må på jobb og ikke har noen til og ha barna.

men fikk til svar att dette hadde vi vist om lenge fordi det sto i årsplanleggeren som vi får hver høst.

så det er nok best og henge den på kjøleskapsdøra...

Vi får ingen årsplan eller noe skriftlig i det hele tatt - bortset fra en skriftlig kontrakt der det bl.a står at vi skal få utdelt planer. Vi har nå hatt bhg-plassen siden midten av februar, altså nesten et år siden, og vi har ikke sett én eneste plan. Ikke én eneste pedagog, de går utenom kommunens godkjennelser, familien har for lengst flyttet fra huset (ikke vet jeg hvem som rydder og vasker der, regner med det må bli assistentene...)

Første dag etter sommerferien var det også planleggingsdag. Det fikk vi beskjed om (muntlig, selvsagt) før ferien, og jeg tok meg derfcor fri den dagen. Neste dag jeg kommer og leverer gutten spør assistentene hvorfor vi ikke kom i går....

Utrolig moro dette. Sukk..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...