Gå til innhold

Ingen småbarn i nærområdet -langt..

Anbefalte innlegg

Gjest kanskje flytte..

Vi har en gutt som snart blir fire år, han er en sosial kar som trives sammen med andre. Han går i barnehage, men den er liten så han har ingen kamerater der, skal forsåvidt bytte barnehage til høsten, håper vi.

Vi har et hus fra 1977, det er ikke spesielt bra, men vi har pusset endel opp. Huset har steget mye i verdi allikevel (høyere priser her vi bor), så vi får sikkert 6-7 hundre tusen mer enn vi ga for det.

Hvis vi skal bli her så er det endel vi vil gjøre med huset, det vil koste 2-3 hundre tusen, men vil ikke øke verdien noe særlig. Det vi savner er lekekamerater til gutten vår, her er ingen småbarn i nærheten, selv om vi bor ganske sentralt. Vi har bor i et landbruksområde, men har allikevel bare to km til sentrum.

Vi har begynt å vurdere om vi virkelig skal bruke mer penger på å pusse opp, eller om vi skal selge og kjøpe i et boligområde.

Jeg har vokst opp på nabogården her og faren min bor enda der. Dvs at vi kjenner de fleste naboene i tilegg til at jeg har hest stående hos faren min. Kjekt å bare kunne gå over veien for å gå i stallen, men hesten vil jo ikke leve evig ;-) (MAKS ti år til).

Vi er endel på farten i helgene og har slektninger med barn som vi har kontakt med, så gutten vår har det ikke sååå ille da. Men han savner allikevel å ha noen i nærheten, være ute sammen med. Jeg vokste jo opp her, og syns det var pyton at jeg bare kunne leke med noen få som bodde borte i gata (og vi kom ikke særlig godt overens..). I tilegg til at det er 3-4 km til skole og ingen busstilbud.

Hva ville dere gjort? Håper dere har orket å lese alt ;-)

Fortsetter under...

Jada, jeg leste alt.

Det er ikke så lett å komme med noen fasit.

Hva sier magefølelsen din?

Hva mener mannen din?

Hvor kan dere flytte til?

Vil totalen bli bedre om dere flytter?

Hva med jobber?

Hva med reisevei til og fra jobber, skole, barnehage osv.?

Vi bor i nyetablert byggefelt. Selv har jeg også alltid bodd i byggefelt. Vi stortrives! Kjekke naboer og masse lekekamerater til ungene (noe jeg syns er veldig viktig!).

Men så har vi vært veldig heldige med tomt da, usjenert og utsikt samt kort vei til skog..

Vi er ganske sosiale av oss - er dere ikke det vil dere kanskje ikke trives i et byggefelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...