Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Persille

"Og ved seks måneder spiser hun jo grøt og middag i tillegg til vanlig melk også... "

;)

Det er jo anbefalt med fullamming fram til 6 mnd, så de færreste spiser vel både grøt og middagsglass når det er 6 mnd, men har begynt litt forsiktig meg smaksprøver,

tror

Ah - med vanlig mente jeg her vanlig morsmelk :)

Men; det er ganske mange barn som starter ved fire måneders alder med grøt, og enda flere som gjør det ved seks måneder - så det hadde ikke vært usannsynlig.

Det er jo ikke alle som kan fullamme heller - jeg kunne det f.eks ikke, da er det jo greit at man vet at de overlever med andre alternativer.

Fortsetter under...

Ah - med vanlig mente jeg her vanlig morsmelk :)

Men; det er ganske mange barn som starter ved fire måneders alder med grøt, og enda flere som gjør det ved seks måneder - så det hadde ikke vært usannsynlig.

Det er jo ikke alle som kan fullamme heller - jeg kunne det f.eks ikke, da er det jo greit at man vet at de overlever med andre alternativer.

Selvfølgelig. :)

Poenget mitt var at ingen av mine har tatt flaske i særlig stor grad. Og begge to har vært vanskelige å tilvenne fast føde.

Som ammende er det ikke alltid man har krav på et "annet liv". ;)

Gjest Persille

Selvfølgelig. :)

Poenget mitt var at ingen av mine har tatt flaske i særlig stor grad. Og begge to har vært vanskelige å tilvenne fast føde.

Som ammende er det ikke alltid man har krav på et "annet liv". ;)

Nei, det er klart.

Men da hadde jeg også vurdert å ikke reise. Jeg synes ikke at et spebarn har noe på firmatur på danskebåten å gjøre.

Prinsipielt. Hverken mitt eller andres.

Og jeg ville synes det var litt kjipt om min kollega hadde med dama og en baby som måtte tas hensyn til. Fremfor å være sammen med oss andre som man reiser sammen med.

Nei, det er klart.

Men da hadde jeg også vurdert å ikke reise. Jeg synes ikke at et spebarn har noe på firmatur på danskebåten å gjøre.

Prinsipielt. Hverken mitt eller andres.

Og jeg ville synes det var litt kjipt om min kollega hadde med dama og en baby som måtte tas hensyn til. Fremfor å være sammen med oss andre som man reiser sammen med.

Jeg synes det er helt greit, jeg, så lenge man ikke plager andre med ungeskrik o.l.

Da koret mitt hadde seminar i høst, var en nybakt mamma med som vanlig, men pappaen var med også, og haddde babyen mens vi øvde. Mammaen bare gikk ut og ammet når det var nødvendig. Så hadde de hotellrommet for seg sjøl, og koste seg sikkert som hjemme.

Men det er klart - det er sånn man kan gjøre det så lenge det er det første barnet. ;)

Gjest Persille

Jeg synes det er helt greit, jeg, så lenge man ikke plager andre med ungeskrik o.l.

Da koret mitt hadde seminar i høst, var en nybakt mamma med som vanlig, men pappaen var med også, og haddde babyen mens vi øvde. Mammaen bare gikk ut og ammet når det var nødvendig. Så hadde de hotellrommet for seg sjøl, og koste seg sikkert som hjemme.

Men det er klart - det er sånn man kan gjøre det så lenge det er det første barnet. ;)

Alt går - det er jo ikke det...

Men min personlige mening var at småbarnsforeldre med medbrakte spebarn ikke har noe på en slik tur å gjøre :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...