Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis jeg husker riktig, la jeg det straks til bløt i Milo i en bøtte, og skrubbet for hånd, før maskinvask med Milo på 40 grader. Evnt. brukte jeg en type ull-såpe man får kjøpt på helsekost. Men det var utrolig vanskelig å bort. Selv om rent, satt de gule flekken igjen, ja. Etterhvert byttet vi ut hvitt ulltøy ut med mørkere farger.

Du bør gå opp en størrelse på bleiene, høres ut som om du har for små bleier på barnet. Normalt klarer de ikke å bæsje og tisse seg ut hele tiden ....

det gjorde vi også. Vi byttet også til større bleier men jeg skal love deg jenta vår hadde bæsj til lagt oppover ryggen!

Jiha!

Annonse

Jepp, to stk., og når de tisset seg stadig ut, så var det bare å kjøpe større bleier, så ble problemet borte for oss iallefall.

Tiss er én ting, men som mariamamma sier - på en unge på 2 mnd holder ikke store bleier nødvendigvis bedre på bæsjen.

Jepp, to stk., og når de tisset seg stadig ut, så var det bare å kjøpe større bleier, så ble problemet borte for oss iallefall.

Det hjalp ikke på min minstemann. Hun bæsja av en eller annen grunn "bakover/oppover". Så ikke antydning til bæsj foran i bleia, men bak rant det over uansett bleietype... Antar bæsjen kom i racerfart ;-)

Jeg er kanskje en gris, men jeg vasker på ullprogram og erklærer tøyet for rent selv om det har gule flekker. Er blitt mer slomsete på sånt etter jeg fikk nr. 2, ja ...

Kjøper nå bare mørkt ulltøy, og satser på å hive det som er blitt gult etter hvert.

Kjøp et stykke med olivensåpe og gni det på flekkene det tar det meste. Det funker kanskje ikke på de som har vært der lenge, men på "ferske" flekker virker det iallefall. Evt er det bare å farge det.

Æsj!? Vil ikke såpestykket bli tjåke fullt av avføringsbakterier etterhvert? Eller er den bakteriedrepende?

Annonse

Du bør gå opp en størrelse på bleiene, høres ut som om du har for små bleier på barnet. Normalt klarer de ikke å bæsje og tisse seg ut hele tiden ....

Hvis bleiene blir for store blir de jo "løse" og da holder di ikke mye på tiss og bærsj!

Har hørt at Domestos (WC-rens i flytende form) ta alle flekker. Var ei god venninne som gav meg dette tipset. Vår datter lagde også mange bæsjemerker på klærne... men det gikk greit da jeg la det i kaldt vann med en gang og vasket det like etter... trøst deg med at det nok slutter å være slik om ett par mnd.

Gjest bytt str. på bleiene

Hvis bleiene blir for store blir de jo "løse" og da holder di ikke mye på tiss og bærsj!

Det er ikke snakk om å kjøpe for store bleier. Men en må stadig bytte bleiestørrelsen.

Da vi var rundt stadiet at det var på tide å bytte bleiestørrelse, så var det ikke det første som slo meg. Det kan jo også gjelde flere ....

Jeg farget nylig lyse, misfargede ullklær. Brukte et 40 graders program.

Det var ulike typer flekker på dem, og nå har lille frøken ett sett med knallblå og ett sett med knallgrønne ullklær.

Flekkene synes ikke lenger, så det ser iallfall bedre ut, og jeg kan sende henne i barnehagen med disse ullklærne.

Hvor hygienisk det er å vaske bæsj bort på 40 grader, kan kanskje diskuteres. Jeg henger klærne ut i vinterkulda etter vask for å ta knekken på noen bakterier.

Ellers passer jeg på å kjøre en 60 eller 90 graders vask etterpå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...