Gå til innhold

Hvor mye tjene skattefritt?

Anbefalte innlegg

Du får ikke frikort i din situasjon. Da tror jeg man må være ugift og student. Grensen for deg går nok ved kr. 1000 slik GA skriver. Barnetrygd osv. regnes ikke som inntekt, men det gjør evt. feriepenger du får til sommeren (altså, de går av den 1000-kronerskvoten).

Ja, jeg har skjønt at det ikke akkurat er noen fordel å være gift i denne situasjonen:(

Skal forhøre meg på ligningskontor/tr.kontor for å være på den sikre siden :-)

Fortsetter under...

Hm? Skulle den til meg?

1000,-/2000,- får man uten skattekort etc.

Nei, den er feilplassert.

Sorry.

1000-kronersregelen blir jo ikke aktuell her i og med at det er samme arbeidsgiver over tid.

Som gift kan man få frikort, men da blir vel ektefellen i skatteklasse en.

Det man betaler i skatt til slutt blir det samme enten man har forskuddstrekk, får til gode på skatten, eller får en baksmell.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...