Gå til innhold

Anbefalte innlegg

7-åringen min er en liten frysepinn og fryser spesielt mye på føttene. Han har Viking Gore Tex støvler og bruker middels tykke Ullvang sokker i støvlene. Jeg passer på at han får rene sokker hver dag men likevel fryser han veldig på føttene etter en liten stund ute i snøen. Har tenkt litt på Nesna lobber men han synes ikke de er fine og jeg tviler på at han vil bruke slike.

Er det noen som har gode tips for kalde føtter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212403-r%C3%A5d-mot-klade-f%C3%B8tter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje kjøpe ullsåler til støvlene? Det har hjulpet bena mine veldig. Evnt gå over til støvler med ullfôr inni. Goretex er vel helsyntetisk? Hvis han har ullstrømpebukse med ullsokker utenpå burde kanskje det også hjelpe? Hadde lobber selv som barn og fikk alltid snø nedi. Brrrr.

Datteren min bruker ullsokker eller tykke ullfleece-sokker, men hun er varm av natur.

Tror uansett at ull er det som gjelder mot kulde. Syntetiske stoffer blir man så lett klam av. Lykke til!

Jeg har selv alltid vært en frysepinn av dimensjoner. Da jeg var liten var det kun Nesna lobbene jeg klarte å holde varmen med (men da frøs jeg heller aldri!) Men det var et problem at de var så korte (vet det finnes lengre versjoner nå) slik at det kom snø oppi. Rart de ikke har modernisert seg litt, og laget noen kulere versjoner - med litt mindre glisåle under i løpet av alle de årene...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...