Gå til innhold

Nå vet jeg normalvekt på 10 åring.

Anbefalte innlegg

Hadde spørsmål om vekt på barn tidligere.

Nå har jeg spurt legen om normalvekta til et 10 år gammelt barn.

35 kilo er midt i vekstkurven der 28,5 er nederste kurvestrek.(husker ikke øverste)

Det vil si at min sønn er svært undervektig og nå skal få hurtig hjelp.

Fortsetter under...

han er kanskje veldig aktiv?

Nei egentlig ikke.

Han er tappet for energi nå å sitter for det meste i ro å ser tv eller data.

Orker nesten ikke å være ute.

Hans allmenntilstand er nok svekket pga av lite næring.

Han spiser så å si ingenting maks 1 måltid pr dag.

Nei egentlig ikke.

stakkars... håper årsaken oppdages fort og at det går rette veien!

Annonse

Gjest blomsterløk

Nei egentlig ikke.

Lykke til, håper vekta vil øke raskt da. Så gutten din får mer energi og ork til forskjellig.

Lykke til

Nei egentlig ikke.

Nå kom jeg på en artikkel i et ukeblad i forrige uke tror jeg. Det kan ha vært i Se og Hør. Gunvor Hals fortalte om sin eldste sønn som hadde vært tappet for energi over lang tid uten at noen klarte å finne årsaken. Tilsutt fikk han et kosttilskudd som snudde alt opp ned. Han er nå frisk igjen. Kanskje du har lest det? eller noen andre her husker mer omkring denne artikkelen? (hvis de tør innrømme at de leser Se og Hør da ;-))

Nå kom jeg på en artikkel i et ukeblad i forrige uke tror jeg. Det kan ha vært i Se og Hør. Gunvor Hals fortalte om sin eldste sønn som hadde vært tappet for energi over lang tid uten at noen klarte å finne årsaken. Tilsutt fikk han et kosttilskudd som snudde alt opp ned. Han er nå frisk igjen. Kanskje du har lest det? eller noen andre her husker mer omkring denne artikkelen? (hvis de tør innrømme at de leser Se og Hør da ;-))

Jeg har lest det og ja det var nok i se og hør :)

Er litt skeptisk til å starte med sånne ting det står historier om i bladene det er da så mye forskjellige piller man kan bruke og de er supre og bare må prøves og jeg føler at sånne ting vokser meg over hodet snart.

Jeg skal prøve å finne på en lur metode for å få lurt i guttungen brødskiver for jeg vet at han liker det.

middag får vi heller drite i så lenge.

Annonse

Oi, det hørtes ikke bra ut. Hvor mye veier han da?

Håper det blir bedre med ham nå som dere får hjelp da!

han veier skarve 25,5 kilo ikke mye for de som er på den alderen og høyden som han skal veie rundt 35 kilo.

Her går det i bukser med knyting for olabukser ramler av ham ellers må vi bruke belte sånn at det blir klumper her og der når vi strammer det..

han veier skarve 25,5 kilo ikke mye for de som er på den alderen og høyden som han skal veie rundt 35 kilo.

Her går det i bukser med knyting for olabukser ramler av ham ellers må vi bruke belte sånn at det blir klumper her og der når vi strammer det..

Får håpe du får fôra ham opp litt nå da. Ikke noe gøy når ungene ikke vil spise. Min 10 år yngre søster var sånn...

Er litt skeptisk til å starte med sånne ting det står historier om i bladene det er da så mye forskjellige piller man kan bruke og de er supre og bare må prøves og jeg føler at sånne ting vokser meg over hodet snart.

Jeg skal prøve å finne på en lur metode for å få lurt i guttungen brødskiver for jeg vet at han liker det.

Jeg skjønner godt skepsisen din. Tror nok jeg ville vært usikker selv... Greit å forsøke andre ting først kanskje og satse på at det funker :-)

Femåringen min liker nesten ingen middager hun heller, men brødmat går heldigvis ned på høykant!

Lykke til - og fortell gjerne hvordan det går :-)

Får håpe du får fôra ham opp litt nå da. Ikke noe gøy når ungene ikke vil spise. Min 10 år yngre søster var sånn...

Nei det er ikke noe gøy og vi er rådville.

Hjelper ikke å lokke med noen ting han kunne fått spist det han ville men han vil ikke ha noe.

Har fått i ham ett lite måltid i dag og regner med det blir med det i dag.

Jeg skjønner godt skepsisen din. Tror nok jeg ville vært usikker selv... Greit å forsøke andre ting først kanskje og satse på at det funker :-)

Femåringen min liker nesten ingen middager hun heller, men brødmat går heldigvis ned på høykant!

Lykke til - og fortell gjerne hvordan det går :-)

Takker!

Blir vel oppdatering etterhvert ja tenker jeg.

Han her kan noen ganger glimte til med å ville ha ristet brødskive med leverpostei å da spiser han gjerne 4-5 skiver.

Det hjelper så lite når det er så sjeldent han vil ha.

De har jo tilogmed innrømt at de får betalt av pille-selskapene for å skrive disse artiklene.

"Men at historien til personene er virkelige"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...