Gå til innhold

Når fikk dere mensen tilbake etter fødselen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ammer du da? Hvis du gjør det er det absolutt ikke unormalt, men om du har gått flere mnd etter ammeslutt uten mensen ville jeg nok sjekket det opp.

Selv begynte jeg på p-piller 8 uker etter fødsel, og med de fulgte også p-pille-mens.

Gjest Bør vel få den snart?

Ammer du da? Hvis du gjør det er det absolutt ikke unormalt, men om du har gått flere mnd etter ammeslutt uten mensen ville jeg nok sjekket det opp.

Selv begynte jeg på p-piller 8 uker etter fødsel, og med de fulgte også p-pille-mens.

Ja jeg ammer.

Ja jeg ammer.

Dersom du ikke har fått den innen 2 mnd etter ammeslutt bør du kanskje ta en tur til lege, før det er det vel bare godt å slippe. Ammingen frigjør hormoner som gjør at du ikke får igjen eggløsning og mens, men det kan plutselig komme, så hvis du ikke vil bli gravid bør du bruke prevensjon altså.

Du kan jo eventuelt ta en graviditets-test, dersom dere har slurvet litt med sikkerheten og det er muligheter for at du er gravid.

Dersom du planlegger nytt barn og VIL ha syklusen i orden igjen vet jeg ikke helt hva annet du kan gjøre enn å kutte mer ned på amminga.

Annonse

Gjest Bør vel få den snart?

Med førstemann ammet/pumpet jeg i 6 uker, hadde renselse i 9 uker og fikk mensen tilbake etter 12 uker.

Med nr. 2 ammet jeg i 10 mnd, hadde renselse i ca. 6-8 uker (?) og fikk mensen tilbake etter 10 mnd.

Ok, så da kan jeg vel forvente den snart da... Er så smått begynt å lure på om jeg kan være gravid, men veeeldig liten sjans for det, ettersom sexlivet vårt ikke akkurat er helt på topp for tida...;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...