Gå til innhold

Tørkepapir på sfo; bør jeg gjøre noe?

Anbefalte innlegg

Som kjent er det veldig viktig at vi mennesker vasker henedene innimellom, etter toalettbesøk o.l. På barnehage og sfo er dette kjempeviktig, for å begrense utbrudd av diverse sykdommer.

Derfor synes jeg det er merkelig at de på sfo ikke kan tilby barna tørkepapir etter håndvask. Mange unger er litt late, og hvis de må gå inn igjen på toalettet for å hente doparpir å tørke seg med, antar jeg at de vil hoppe over en god del håndvasker. Personalet kan jo ikke stå over ungene og be dem vaske seg, det var i barnehagen, det.

Er det5 for mye å be som som foreldre at ungene får tørke seg med vanlig tørkepapir?

Begrunnelsen for at de ikke får det, er at det er et problem at ungene kaster tørkepapiret i toalettet, og at det tetter seg.

Går det ikke an å "oppdra" ungene til ikke å gjøre dette?

Har ungene dine tørkepapir på sfo? Er det jeg som er pirkete?

Fortsetter under...

Tørkepapir fungerer her på skolen/SFO.

Jeg har også tro på at det er mulig å snakke med barn, og fortelle at dersom dette blir kastet i do så slutter doen å virke.

Synes du bør foreslå at dere prøver det. Håndhygiere er viktig.

Annonse

De har både tørkepapir og håndkler i barnehagene hvor jentene mine går - ikke noe problem der at det kastes i doen. I bhg.en hvor eldste går, går de ofte på do selv og vasker hendene etterpå (så ingen voksne som passer på at det kastes riktig). Høres jo helt tullete ut å ikke ha mulighet for å tørke hendene etter at de er vasket.

Synes absolutt at du kan kreve at de skal kjøpe inn tørkepapir.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...