Gå til innhold

Hvordan si ifra når ungen er syk, på skolen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gjør ingenting dersom vi ikke har noen avtale med andre barn om f.eks. å ta følge til skolen. Har vi det, ringer jeg vedkommende og ber dem si fra på skolen.

Blir det mer enn 2-3 dager, sender jeg mail til læreren.

Den dagen de er tilbake på skolen, skriver jeg alltid melding i meldingsboka uansett.

Jeg gjør ingenting dersom vi ikke har noen avtale med andre barn om f.eks. å ta følge til skolen. Har vi det, ringer jeg vedkommende og ber dem si fra på skolen.

Blir det mer enn 2-3 dager, sender jeg mail til læreren.

Den dagen de er tilbake på skolen, skriver jeg alltid melding i meldingsboka uansett.

Men du skriver melding selv om du har sagt ifra tidligere (må ha det inn med teskje...)?

Men du skriver melding selv om du har sagt ifra tidligere (må ha det inn med teskje...)?

Ja, jeg skriver alltid en kort i meldingsboka etter fravær. F.eks.:

"X var borte fra skolen mandag og tirsdag pga. forkjølelse og halssmerter. H*n har ikke gjort matteleksa til idag fordi boka lå på skolen."

+ dato og min signatur

Ja, jeg skriver alltid en kort i meldingsboka etter fravær. F.eks.:

"X var borte fra skolen mandag og tirsdag pga. forkjølelse og halssmerter. H*n har ikke gjort matteleksa til idag fordi boka lå på skolen."

+ dato og min signatur

thank you, det var skikkelig teskje....

Annonse

Vi må gi beskjed til læreren på morran da barnet er sykt. Ellers ringer de oss og sier at barnet ikke er på skolen. (Dette for å være sikker på at barnet ikke "har blitt borte" på veien til skolen). Jeg har mobilnr. som kan brukes til det.

Men nå har faktisk ikke veslemor vært syk enda.

Her har vi fått beskjed om at det ikke er nødvendig å ringe dersom fraværet ikke blir langvarig. Dersom eleven ikke har møtt innen et kvarter etter at timen har startet antar de an h*n er syk. Så skriver vi i meldingsboka når han/hun kommer tilbake på skolen.

Vi må gi beskjed til læreren på morran da barnet er sykt. Ellers ringer de oss og sier at barnet ikke er på skolen. (Dette for å være sikker på at barnet ikke "har blitt borte" på veien til skolen). Jeg har mobilnr. som kan brukes til det.

Men nå har faktisk ikke veslemor vært syk enda.

går hun på en veldig liten skole?

Annonse

Skolen skal ha skriftlig melding i etterkant. Jeg ringer ikke skolen under sykdom med mindre barnet blir borte lenge eller vi ønsker lekser.

SFO vil ha muntlig beskjed på morgenen, slik som vi gjør i bhg. De trenger ingen melding i etterkant, det er jo et frivillig tilbud.

går hun på en veldig liten skole?

Nei, det er ca. 2 klasser i hvert klassetrinn.

Frøkna ville ha det slik for å være sikker på at ho visste hvor alle var. Så dersom et av barna ikke dukker opp så ringer ho ca. kl. 9.

Det er 1. klassinger det er snakk om.

Veldig betryggende dersom ho går alene til skolen, eller bare alene fra bilen og inn. Om noen skulle skje får jeg da vite det med en gang, og ikke finne det ut da jeg skal hente henne kl. 16.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...