Gå til innhold

Nå er jeg sint! Selgere:(

Anbefalte innlegg

Det er ikke FFHB direkte vet du, det er firmaer som tar på seg sånt. Du skulle klage til FFHB og fortelle dem hvor useriøst selskapet opptrer.

Jeg er helt enig med Lillemus om at man bør klage. Ring eller skriv mail og fortell hvordan framgangsmåten er og hva du syns om den.

Jeg har selv klagt på slike oppringinger, særlig etter at jeg har sagt nei en eller to ganger og allikevel ringer de noen uker senere. Vi har reservert oss, og da stoppet det så og si helt opp. Har bare mobil nå, så nå er det bare Telenor som maser ;-)

Fortsetter under...

Det ringer innimellom selgere til oss også, men siden jeg er døv så aner jeg ikke hva de ringer for å mase om. Jeg sier bare at jeg er døv og desverre ikke kan høre hva de sier, men hvis det er noe viktig så kan de bare ringe via teksttelefonsetralen. Tror du de ringer tilbake da? Nei :-)

Du får late som du er døv neste gang de ringer ;-)

De ringte meg også. Lille julaften!! Og ikke bare dem, men overdriver vel ikke hvis jeg sier at det er tlf.selgere på tråden 10 ganger pr dag. Holder på å få fnatt!

Du kan ringe Brønnøysundregisteret og reservere deg mot telefonsalg. Husk å reservere alle navnene i husstanden og evt også mobilnumrene deres.

Vi gjorde dette for et par år siden og etter et par mnd var det nesten stopp i oppringninger til oss. Det hender kanskje en eller to ganger i uka at de ringer, men det er iallefall bedre enn ti om dagen :-(

Du kan ringe Brønnøysundregisteret og reservere deg mot telefonsalg. Husk å reservere alle navnene i husstanden og evt også mobilnumrene deres.

Vi gjorde dette for et par år siden og etter et par mnd var det nesten stopp i oppringninger til oss. Det hender kanskje en eller to ganger i uka at de ringer, men det er iallefall bedre enn ti om dagen :-(

at du kan gå inn på Brønnøysundregisteret og registrere deg via nettet. Greit å slippe å ringe..

Annonse

Vi har registrert oss der, men det ringer da telefonselgere allikevel, ikke alle som sjekker der før de ringer.

Disse leter og finner seg fram via fødselsannonser o.l., for det er som regel de nybakte mødrene som får disse telefonene .... jeg fikk den jeg også. Fikk også telefon fra foreningen for hjertesykebarn i samme uken ......

Det tar litt tid før alle får oppdatert listene sine, du må iallefall regne et år fra du ringer inn å reserverer deg. Det er selvsagt dumt at det er sånn, men selg i disse elektroniske tider tar ting tid.

Jeg har jobbet mye med både salg og kundeservice over tlf, samt at jeg har jobbet i et firma som "selger ringelister".

Jeg har tidligere sagt klart i fra til akkurat den foreningen der at jeg ikke vil ha noe mer med dem å gjøre, bl.a. av de samme grunnene som du oppgir.

De opptrer på en utspekulert måte og en gang ringte de meg så mange ganger i løpet av et år at jeg sa "nok er nok". Siden har jeg heldigvis ikke hørt fra dem igjen. De kan bare prøve seg.

Jeg har kun hørt fra de en eneste gang og det var 3 uker etter at poden var født.!

Ja, det er nettopp bl.a. slik de opptrer. De ringer folk like etter at de har født, for da er man gjerne litt ustabil og svak, ihvertfall for ting som har med krybbedød å gjøre.

Jeg lurer på hvordan de finner ut av hvem som nettopp har født, for du er ikke den første det der har skjedd med. Kanskje de sjekker fødselsannonsene i avisene? Skulle ikke forundre meg.

Det tar litt tid før alle får oppdatert listene sine, du må iallefall regne et år fra du ringer inn å reserverer deg. Det er selvsagt dumt at det er sånn, men selg i disse elektroniske tider tar ting tid.

Jeg har jobbet mye med både salg og kundeservice over tlf, samt at jeg har jobbet i et firma som "selger ringelister".

"Reservasjonene skal få virkning senest innen tre måneder" står det på ww.brreg.no. Er klar over at noen selgere/selskaper er sløve/slue og ikke gidder oppdatere listene sine, men da kan man i alle fall skjelle dem ut for noe (verre å kjefte på folks om bekjemper krybbedød...)

Ja, det er nettopp bl.a. slik de opptrer. De ringer folk like etter at de har født, for da er man gjerne litt ustabil og svak, ihvertfall for ting som har med krybbedød å gjøre.

Jeg lurer på hvordan de finner ut av hvem som nettopp har født, for du er ikke den første det der har skjedd med. Kanskje de sjekker fødselsannonsene i avisene? Skulle ikke forundre meg.

De har blitt konfrontert med at de sjekker fødselsannonser og har blankt avvist det. MY ASS!!!!! Selvsagt pløyer de avisene og sjekker opp.

Det er en god sak og støtte, men de veill tjent langt mer på å ikke spille på folks følelser i en sårbar situasjon. Mange sier ja, når de ringer, men angrer etterpå, og "advarer" andre med nyfødte.

Det lurer jeg også på: hvordan får de vite hvem som har født??

Minstemann er straks 3 mnd, og jeg fikk tlf fra de for ca 1 mnd siden. Telefonselgere/tiggere irriterer meg, så jeg gidder aldri støtte dem.

En ting til: De viktigste svarene på gåten om krybbedød er jo allerede funnet (legge dem på ryggen, ikke utsette spedbarn for røyking, ikke ha det for varmt i senga osv.), men de er vel nødt til å fortsette tiggingen for å kunne beholde sine arbeidsplasser og for å få inn nok penger til at de kan lønne seg selv.

Annonse

Gjest andre gode saker

De er kynisk i den foreninga. De ringer til nybakte foreldre og skremmer vettet av folk med sine historier og nærmest trusler om at "støtter du oss ikke vil barnet ditt dø i krybbedød".

Jeg er sikker på at de tar brorparten av pengene selv.

Mrs. Wallace

Alle som driver telefonsalg har plikt til å vaske listene sine mot bbregisteret hvert kvartal. Det betyr at hvis man får telefoner fra selgere mer enn tre måneder etter at man har registrert seg, dreier det seg om et useriøst firma som kan meldes til datatilsynet.

Det pleier jeg å informere selgerne som ringer meg om og bruker unnskyldningen om at det kan ta tid, og da blir det tyst, gitt. ;o)

Alle som driver telefonsalg har plikt til å vaske listene sine mot bbregisteret hvert kvartal. Det betyr at hvis man får telefoner fra selgere mer enn tre måneder etter at man har registrert seg, dreier det seg om et useriøst firma som kan meldes til datatilsynet.

Det pleier jeg å informere selgerne som ringer meg om og bruker unnskyldningen om at det kan ta tid, og da blir det tyst, gitt. ;o)

Nå er det en stund siden jeg var i bransjen og tydeligvis har mye skjedd siden den tid. Det er jo veldig bra for alle parter :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...