Gå til innhold

Sykling på vinteren

Anbefalte innlegg

fei1365380229

Får deres barn lov å sykle nå på vinterstid? Det er snø og glatt her, men jeg ser at veldig mange andre sykler. Jeg har sagt nei, men min sønn på 11 år prøver seg stadig.

En annen ting; har ikke ungene deres hjelm når de sykler. Min sønn har til nå vært veldig flink til å bruke hjelm, men nå ser jeg at kompisene råder når det gjelder både bruk av hjelm og refleksvest :(

Har tenkt på om jeg skal låse inn sykkelen hvis jeg ser han en gang til uten hjelm og at han ikke får bruke den på en stund før han blir litt mer fornuftig, er det for strengt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212658-sykling-p%C3%A5-vinteren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, min 6 åring vil også sykle, men det tilhører sommerhalvåret sier jeg.

Men nå finnes det vinterdekk også for sykler, men da synes jeg de skal ha full kontroll over sykkelen, samt at de skal være voksne.

Jeg tilbyr heller sparken som alternativ.

Hos oss er det ikke noe alternativ å sykle uten hjelm.

Det er påbudt. Ingen hjelmbruk-ingen sykkelbruk. Det samme gjelder skøytebanen.

fei1365380229

Nei, min 6 åring vil også sykle, men det tilhører sommerhalvåret sier jeg.

Men nå finnes det vinterdekk også for sykler, men da synes jeg de skal ha full kontroll over sykkelen, samt at de skal være voksne.

Jeg tilbyr heller sparken som alternativ.

Hos oss er det ikke noe alternativ å sykle uten hjelm.

Det er påbudt. Ingen hjelmbruk-ingen sykkelbruk. Det samme gjelder skøytebanen.

Godt å høre, men de fleste kompisene til sønnene mine på 11 år og 13 år får faktisk lov til å sykle og noe vinterdekk har de ikke til sykkelen.

Når det gjelder hjelm så er det nesten ingen som bruker det heller, men det er også unger som kommer hit syklende med hjelmen i hånden så det er ikke foreldrenes skyld alltid.

Eldstemann gjør som vi sier og går til kompiser selvom det er langt. I dag tok han skia. Spark har vi ikke investert i siden det sjelden er snø her og ofte grus på sykkelstien.

Min stesønn på 14 sykler hele året, og nå uten hjelm. Jeg hadde ikke tillatt det med mitt barn. (Ho er bare 6)

Vil nok ikke låse den inne hele vinteren, men dersom det er fare for at det er frost blir det ikke sykling.

Vet ikke om jeg kommer til å være superstreng ang. hjelm. (Men den skal i hvertfall brukes i mange år enda) Men når barnet blir 12-14 år, og om ho ikke vil bruke hjelm...vet ikke. Får ta det om det problemet kommer.

Selv har jeg anskaffet hjelm nå for å være et godt forbilde. Og bruker den hver gang jeg er ute og sykler. (Uansett om ho ser det eller ikke)

fei1365380229

Min stesønn på 14 sykler hele året, og nå uten hjelm. Jeg hadde ikke tillatt det med mitt barn. (Ho er bare 6)

Vil nok ikke låse den inne hele vinteren, men dersom det er fare for at det er frost blir det ikke sykling.

Vet ikke om jeg kommer til å være superstreng ang. hjelm. (Men den skal i hvertfall brukes i mange år enda) Men når barnet blir 12-14 år, og om ho ikke vil bruke hjelm...vet ikke. Får ta det om det problemet kommer.

Selv har jeg anskaffet hjelm nå for å være et godt forbilde. Og bruker den hver gang jeg er ute og sykler. (Uansett om ho ser det eller ikke)

Jeg lar de sykle når veiene er bare og det er varmegrader - det er det mye av vinteren her.

Men nå er det 10 minus, litt snø og is og da syns jeg ikke de trenger å sykle.

Angående hjelm så er jeg veldig usikker. Bruker selv ikke hjelm, men sykler mye roligere enn ungene (vet det er dårlig unnskyldning).

Yngstegutten på 11 år er en skikkelig klumps så han vil jeg gjerne bruker hjelm, eldstemann er mer forsiktig, men han bruker hjelm samme hva :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...