rosi Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Hei! Jeg har to gutter på tre år som i grunn er glade i å tegne og male. De har ei kusine som er ca 3 måneder eldre som jeg synes er mye lenger fremme når det gjelder tegning bl.a. Hun tegner ansikt med ben og hender. Guttene mine tegner fortsatt bare kruseduller som de selvfølgelig mener er både hus,bil og meg ol. Føler ikke at de "henger" etter på andre områder da men. Hvor flink er/ var din 3-åring til å tegne? 0 Siter
AAA Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Eldstemann her er 4 år, men har tegnet ansikter fra før hun var 2 faktisk. Tror hun er flink for alderen nå også, men sånne ting jevner seg jo gjerne ut etterhvert da. :-) 0 Siter
Velouria Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Min yngste jente har ikke tegnet noe annet enn krusseduller frem til sommer, da ble hun 4. Og det er visst ikke noe uvanlig i det. Eldste var tidligere ute, hun startet når hun var mellom to og tre. 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Min 3-åring tegner "abstrakt kunst" - hehe. Jeg må ha inngående forklaringer hver gang han tegner noe, for det er bare vas og skriblerier. 5-åringen, derimot, han er veldig nøye, og tegner masse detaljer. Det hadde jeg ikke trodd at han skulle bli så flink til, for han ville ikke tegne ordentlige ting før han var 4. Det "løsner" vel rundt 4-5 års alder for mange barn. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Min 3,5-åring (jente) tegner absolutt ikke noe som er gjenkjenbart. Det gjorde heller ikke hun som snart er fem, på den alderen. Som en annen sier - det løsner gjerne mellom 4 og 5 år. 0 Siter
Gjest amparro Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Min jente på 4 år tegner mennesker med fjes,øyne, munn, hår, armer og ben. Husker ikke helt hva hun tegnet når hun var tre, men tror det var mest krusseduller. Jeg tenkte iallefall ikke noe på det. Nå derimot påpeker både barnehagen og helsesøster at hun er veldig flink :-)) Men det er jo helt individuellt hva barn er flinke til.... 0 Siter
grot Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Min fireåring har tegnet massevis som er lett tyde fra han var 3,5 år. Da løsnet det hele (krusedull-perioden hans var eksremt kort, han tegnet nesten ikke før han var over tre år, men han elsket å se på at vi gjorde det). På denne alderen kom det traktorer med hjul, stige, dør, blinklys og full pakke, fisker og hvaler med detaljer som finner og pustehull. En god stund før han fylte fire begynte han å tegne mennesker. Han hoppet rett over stadiet med hodefotinger (hode med bein og armer festet direkte på) men har med kropp, armer og bein og ribbein!!!! En gutt med sans for detaljer dette:-) Nå går det mye i dyr. Husdyr for det meste, Ku og okse (og ja vi markerer absolutt forskjellene her) men også fisker og hvaler er en stor slager. Men ser i barnehagen hans at det er stooor forskjell på treåringene. Mange som fortsatt har bare kruseduller (de fleste tror jeg) og noen som begynner å tegne ting som ligner på noe) Ville uansett ikke bekymret meg noe over dette. Ikke alle liker å tegne og noen blir aldri flinke. Jeg selv kom aldri over stadiet med fyrstikkmennesker:-) 0 Siter
....AV Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Min eldste tegnet bare kruseduller til vi var på 4.5 årskontroll, da overrasket han meg med å tegne en fin mann. Jeg holdt på å dette av stolen av forbauselse :-) Nå er han 7 og elsker å tegne. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Jenta mi på 4,5 tegner masse for tiden! De siste månedene har det gått over fra krudeduller til hele mennesker og så HJERTER da :-) Hun tegner HJERTER, HJERTER, HJERTER, helst med rød tusj og fargeleger dem rosa inni :-) Hun tegnet noen få (kanskje fem) "ordentlige" tegninger i sommer, da hun var akkurat fire, men det er første nå i høst at hun får det til hver gang hun vil. Broren, som er to år eldre, var nok tidligere ute med tegning, og tegnet tydelige ting før han var fire. Nå tegner han veldig detaljert og flott :-) 0 Siter
smekka Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Min på 2 1/2 tegner hode med armer og bein, men ellers bare kruseduller, streker og rundinger. 0 Siter
org Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Tja, gutter er vel litt bak jentene i utvikling generelt? Det kommer nok! 0 Siter
laban Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 Sønnen min kom seg såvidt over rablestadiet da han var 5-6. Inntil da tegnet han stort sett skattekart (dvs. kryss). Han har heller ingenting å slekte på i den sammenheng, så jeg er ikke bekymret :-| 0 Siter
linko Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 Min gutt (3 1/2 år) tegner mest kruseduller, men har faktisk hatt litt interesse for bokstaver i det siste, så han tegner stor I, L og O. Han har også funnet ut at rundinger kan være mye annet, så det mest avanserte er rundinger (som gjerne kan være fjes, men har aldri øyne, munn etc). Han har veldig liten tålmodighet mht tegning. Så også forskjell på fargelegging at det er tydelig at en farge tilhører lua, en annen genseren etc selv om han slett ikke holder seg innom strekene. Storesøster elsket slike pusleting, og vi har en kopp som hun tegnet på da hun var 4 år, hvor hun har tegnet seg selv med lillebror i fanget, som er utrolig fin. Det skal skje mye på 6 mnd dersom lillebror skal klare dette. 0 Siter
Tonette Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 Min 4-årige gutt har ikke vært særlig flink til å tegne. Først nå etter fylte 4 år har han blitt flink. Og da synes jeg at han har blitt veldig flink. En helt utrolig utviklig de siste 2 månende. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.