Gå til innhold

Er det lov å være litt nysgjerrig? :-)

Anbefalte innlegg

Inspirert av at jubalong sto frem med et spørsmål fra uvitende ikke-adoptanter, så våger også jeg meg frempå med et spørsmål, bare fordi jeg er nysgjerrig:

Bruker dere å feire andre dager enn barnets fødselsdag, slik som f eks datoen da dere mottok brev om tildeling og/eller dato da dere fikk/hentet barnet?

Fortsetter under...

fei1365380229

Vi gjør det ikke. I fjor glemte jeg både dagen vi fikk tildeling for 3 år siden (4.des) og overtakelsesdatoen (16.feb), men jeg skal skrive inn den siste i timemanageren min så jeg husker det i år :).

Men bursdagen hennes husker jeg altså, akkurat som hun lar oss glemme den. Hun har mast siden forrige gang (juli) om hvem som skal komme, hva hun skal gjøre og hva de skal spise :)

Xiao Tao :-D

Vi feirer ikke disse dagene slik som vi gjerne feirer bursdag, men vi husker klar disse dagene.

Vi vil aldri glemme den lykkelige tildelingsdagen. Overtakelsesdagen er jo også spesiell. I år så vi filmen fra hentereisen nettopp på denne dagen for overtakelse i Kina, og fortalte jenten vår hvor glade vi var for å få henne og hvor mye det betydde for oss.

Men med flere barn kan vi jo ikke feire hver dag av betydning, men sammen som familie ønsker vi å ha en liten markering sammen - oss 4.

Vi gjør det ikke. I fjor glemte jeg både dagen vi fikk tildeling for 3 år siden (4.des) og overtakelsesdatoen (16.feb), men jeg skal skrive inn den siste i timemanageren min så jeg husker det i år :).

Men bursdagen hennes husker jeg altså, akkurat som hun lar oss glemme den. Hun har mast siden forrige gang (juli) om hvem som skal komme, hva hun skal gjøre og hva de skal spise :)

Bursdag er viktige greier!! :-)

Det var litt krise ett av årene da poden vår skjønte at alle andre skulle ha bursdag snart bortsett fra han! *he he* For både oss foreldrene + alle besteforeldrene har bursdag i en 6-7-ukers periode et par mnd etter han! *he he*

Vi feirer ikke disse dagene slik som vi gjerne feirer bursdag, men vi husker klar disse dagene.

Vi vil aldri glemme den lykkelige tildelingsdagen. Overtakelsesdagen er jo også spesiell. I år så vi filmen fra hentereisen nettopp på denne dagen for overtakelse i Kina, og fortalte jenten vår hvor glade vi var for å få henne og hvor mye det betydde for oss.

Men med flere barn kan vi jo ikke feire hver dag av betydning, men sammen som familie ønsker vi å ha en liten markering sammen - oss 4.

Ja, jeg kan bare tenke meg at overtakelsesdagen er meget spesiell! :-)

Og at man er lykkelig den dagen man får tildeling betviler jeg heller ikke, men den er kanskje litt mer å sammenligne med den dagen da f eks jeg tok posotiv gravi-test. Veldig stas, men ikke noe som feires i påfølgende år.

Takk for svar! *S*

Annonse

Det er det ;-)

Vi fikk tildeling på min kjæres 27-års dag, så den dagen blir jo alltid feiret da. Men bortsett fra det marker vi ikke andre dager enn bursdagen. Dvs, dagen der vi signerte papirene på at hun er vår datter er jo bryllupsdagen vår, så den blir jo også markert på sett og vis ;-)

For å "toppe hele driden", så er brevet om registering i folkeregisteret her i Norge datert på min bursdag. Nok av datosammentreff, altså!

Beste hilsen fra

Feire og feire fru Blom... Det er mye som kan brukes som unnskyldning til å gå ut og spise litt god mat f.eks...

Vi pleier å gå ut og spise på årsdagen for tildeling. I vårt tilfelle er det faktisk nå på fredag, og for lillemor er det 31.mai.

MVH

Det er det ;-)

Vi fikk tildeling på min kjæres 27-års dag, så den dagen blir jo alltid feiret da. Men bortsett fra det marker vi ikke andre dager enn bursdagen. Dvs, dagen der vi signerte papirene på at hun er vår datter er jo bryllupsdagen vår, så den blir jo også markert på sett og vis ;-)

For å "toppe hele driden", så er brevet om registering i folkeregisteret her i Norge datert på min bursdag. Nok av datosammentreff, altså!

Beste hilsen fra

Wow!! Det må vel nesten være rekord i datosammentreff, ja!! :-D

Litt lettere å huske på slike ting også da.

Vi traff hverandre 2 dager før min manns bursdag, og det husker vi som regel på når vi feirer bursdagen hans: "Oi! nå er de X år og 2 dager siden vi traff hverandre!!" *LOL*

Gjest ChiengMai

* datoen da dere mottok brev om tildeling

Datoen for tildelingene pleier vi spise noe ekstra godt til middag og kose oss ekstra sammen. Ungene får bestemme hva vi skal spise på sine respektive datoer.

* dato da dere fikk/hentet barnet?

Samme som tildeling. I tillegg elsker gutta å høre om første møtet, så det blir gjerne snakka ekstra om denne dagen.

Vi feier ikke annet enn bursdag, om du med feiring mener gjester og pakker.

Vi feirer ikke tildelingsdato eller overtakelsesdato.

Det kommer vel kanskje litt av at vi ikke er flinke til å huske datoer i hele tatt.

Feirer ikke brylluppsdage heller vi da....

Men svigermor huser slik og ringer for å gratulere på tildelingsdagen 4 år etter....hehe...

Kun bursdag ;o)

Annonse

Vi feirer alle slike dager.

Feks den dagen vi fikk flybillettene til hentereisen, dagen da mannen min slikket på limet til konvolutten til søknaden, dagen vi landet i kina, dagen vi kjørte feil med trikken osv

-og så må du huske på å feire dagen i dag! :-) Som den dagen da du la inn dette innlegget på dol....

Colombiamamma

Vi feirer ikke tildelingsdato eller overtakelsesdato.

Det kommer vel kanskje litt av at vi ikke er flinke til å huske datoer i hele tatt.

Feirer ikke brylluppsdage heller vi da....

Men svigermor huser slik og ringer for å gratulere på tildelingsdagen 4 år etter....hehe...

Kun bursdag ;o)

Sånn er det her i huset også.

Feirer bare bursdager. De voksnes bursdag feires også i fred og ro med bare oss 3 i familien. Mens jenta vår har bursdagselskap med flere :-)

Gjest girasol

Jeg synes det bare er koselig når dere som ikke har adoptert titter innom forumet her jeg :-)

Vi feirer vel ikke akkurat alle datoer som har vært av betydning, det ville bli mye feiring det ;-) Men i fjor, som var det første året etter at vi kom hjem med knærten, ble alle datoene behørig husket på ja! Og vi tok med oss farmora og farfaren ut på middag på tildelingdagen. Det er dessuten lett å huske tildelingssdatoen for knærten, for det er samme datoen som mannen og jeg ble kjærester, for nå over 9 år sida :-)

M.v.h.

Her i huset markeres tildelingsdato og dato for det første møtet. Da koser vi oss litt ekstra hjemme, prater og tenner lys.

Datoen da jentene kom hjem til Norge, markeres med full fest på kinarestaurant. Det gleder de seg alltid til, og de siste par årene har de til og med begynt å spise kinamat! Før gikk det i kylling og pommes frites, hehehe.

Her i huset markeres tildelingsdato og dato for det første møtet. Da koser vi oss litt ekstra hjemme, prater og tenner lys.

Datoen da jentene kom hjem til Norge, markeres med full fest på kinarestaurant. Det gleder de seg alltid til, og de siste par årene har de til og med begynt å spise kinamat! Før gikk det i kylling og pommes frites, hehehe.

*S*

Hvor gamle er de nå?

Min pode (8, men ekstremt kresen!!) spurte meg i går om vi ikke kunne bestille kina-mat hjem en dag!!! Jeg ble litt overrasket, for det er ikke noe vi bruker å gjøre. de gangene vi bestiller mat er det som oftest pizza, fordi han liker det.

Men jeg undres om han bare vil ende opp med å spise risen.... *he he*

Kanskje vi får "fleske til" med kina-mat på fredag, og se om han våger seg ut på noe mer!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...