Gå til innhold

Erfaringer med renault scenic?

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg skrev det der riktig, men...

Har noen av dere erfaringer med flerbruksbilen Renault Scenic?

Vurderer å kjøpe ny bil (noen år gammel, ikke helt ny), men ikke greit å bestemme seg....Den ser jo grei ut, da, men å høre andre bileieres erfaringer teller mer enn bilder og beskrivelser...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212689-erfaringer-med-renault-scenic/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi prøvekjørte den da vi kjøpte ny bil for drøyt tre år siden, og har hatt den som leiebil etterpå. Den ble strøket fra lista pga dårlig kjørekomfort og motorstøy.

Vi endte på Citroen Picasso, som er så og si identisk innvendig, men har bedre kjørekomfort. Knallfornøyde alle tre, ikke minst jentungen, som sitter i midten bak og kan se ut på veien gjennom frontruta - baksetene er høyere enn på en vanlig stasjonsvogn.

Så ttitt på Picassoen også før dere bestemmer dere...

Gjest modific

Har en -98 mod med diesel. Er storfornøyd med den. Er utrolig behagelig å kjøre synes jeg. Alle sitter høyt og ser godt ut. Junior liker at han kan sitte i midten bak og ser godt overalt.

Har ikke reparert eller skiftet en eneste del, kun vindusviskere og fyllt etter vindusspylervæske og olje på min i løpet av 2 år.

Praktisk å kunne ta ut baksetene så lett også.

Vi hadde 1999-modellen i ca. 3 år.

Vi syntes den var fin å kjøre. Jeg er liten og har aldri hatt en bil hvor jeg fikk så god oversikt. Men vi fikk litt kalde føtter da det begynte å bli tid for å skifte ut ting. Dyre deler (og en utrolig arrogant og lite kundevennlig holdning fra vårt verksted), dyr service osv. gjorde at den ble skiftet ut.

Nå har vi Volkswagen Touran (også diesel). Den har nesten de samme egenskapene, men har foreløpig vært billigere i drift. Sjekk den også!

Annonse

Gjest J'aime cette voiture

Jeg anbaler scenic på det varmeste. Vi har nå scenic nr 2. Ufattelig praktisk og rommelig bil inni, og snerten og liten utvendig.

Vi har vært på 3 ukers bilferie i Europa med 3 barn uten å ha behov for takboks.

Vil spesielt trekke fram den stillegående motoren på den nyeste modellen, den kjempepraktiske finessen med at bakruten kan åpnes uten å åpne bakdøren. Det gjør at får pakket mer enn i biler med tilsvarende stort bagasjerom. Dessuten kan du hente ut ting når det er trangt (f.eks på ferjer).

Ungene synes også det er stor stas med dobbel takluke, små rom under setene til cd'er og annet, og det er desssuten veldig god beinplass i baksetet.

Her i Norge henger gamle rykter leeeenge med. F.eks at franske biler har mye feil. Det har de ikke! Volkswagen har myyye mer feil enn Renault.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...