Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariamamma

7

• snø

6

• Lillemus

3

• mumitrollet

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Som Lillemus sier - hun kan umulig være lubben med de målene! :-)

Bella her er som sagt 108 cm og 19 kg - og der finnes det ikke fett, bare muskler :-)

Da er barna våre ganske like da ;o) Mener jenta vår hadde de samme målene for en stund siden. Jenta mi er sterk som en liten okse. Temperament som en liten okse har hun òg. og de store gutta i gata? De erter ikke henne, nei, for da skal jeg love deg det kommer en lekse tilbake, men det er en annen sak.....

ha en fin kveld!

Har alltid fått høre at hun er så "go' og lubben".

Da hun var baby var hun som en liten Michellin-dukke med valker på lår og legger. Ukjente damer kom bort for å ta på henne, for hun var så lubben. Jeg ble lei meg den gangen. Utrolig hvordan folk elsker å kommentere småbarns vekt. Enten for liten eller for stor. Nå har hun strukket seg veldig det siste året og helsestasjonen hadde ingen innvendiger, så. Trodde selv hun var veldig tung, men ser jo nå at hun er helt normal.

Folk elsker lubne babyer, det er bare sånn det er. Ikke noe å bli lei seg for, vel!

Folk elsker lubne babyer, det er bare sånn det er. Ikke noe å bli lei seg for, vel!

Lille gutten min på 7 mnd er lubben, slik at det ser ut som om bena og armene er skrudd på.

Synes det er sjarmerende jeg, og har aldri blitt lei meg når folk kommenterer at han må være glad i mat.Han er jo det ;o)

Annonse

Var nok litt nærtagen på den tiden. Jeg syns hun var nydelig, men det ble litt vel mye fokus på å guuuuud så stor hun er. Men mange kom bort for å kjenne på valkene hennes, for de hadde ikke hatt et sånt deilig lubbent barn selv. jaja. Hun elsket at folk kom bort til henne og klemte, så med den blide lille klompen? var ganske stolt mamma også,da. :o)

Lille gutten min på 7 mnd er lubben, slik at det ser ut som om bena og armene er skrudd på.

Synes det er sjarmerende jeg, og har aldri blitt lei meg når folk kommenterer at han må være glad i mat.Han er jo det ;o)

Du har så rett! Jeg kan jo le av det nå ;o)

Og jeg som alltid har trodd hun var blyyyytung. Er vel en litt sår mamma, da, siden det har vært noen kommentarer oppigjennom årene. Takk skal du ha ;o)

Dumme kommentarer kan ødelegge mye :-(

Bella var en skikkelig lubben baby, med dobbelthake og valker. Men det forsvant jammen fort da hun begynte å gå!

Nå er hun som jenta di - sterk som en okse :-) Hun er høyt og lavt, springer, svømmer, klatrer. Muskler veier mer enn fett :-))

Jeg har to jenter. Storesøster ble 6 i desember og lillesøster blir 5 i februar.

Storesøster er 120 cm og veier 23 kg.

Lillesøster er 110 cm og veier 20 kg.

Hun er nok litt lavere en gjennomsnittet datteren din. Men hva gjør vel det???

Det gjør overhode ikke noe som helst. Men det er litt kjekt å sammenlikne likevel ;-)

Jeg bekymrer meg ikke for at hun ikke skal bli lang nok - viste tidlig at hun når opp til akkurat det hun vil og trenger likevel ;o)

Fant forresten ut etter et søk på nettet at alt mellom 105 og 125 ligger innenfor normalen for en 5-åring.

Vår Colombia-prinsesse på 5 1/2 er ganske lang, 118 cm og 19 kg.

Hun er ikke veldig tynn, men full av muskler.

Ja, jeg har jo sett mer enn en gang at det er store forskjeller på barn fra Colombia, både mht til høyde, utseende og temperament :-)

Vi har en liten rakkerunge uten særlig utpreget latinsk temperament. Men skjønnheten har hun ;o)

Annonse

Jeg har sett bilde av ditt lille sjarmtroll, og du har rett i at han ser ut som en godgutt som er glad i mat :-)) En skikkelig skjønnas! Bella var omtrent av samme kaliber som baby.

Dumme kommentarer kan ødelegge mye :-(

Bella var en skikkelig lubben baby, med dobbelthake og valker. Men det forsvant jammen fort da hun begynte å gå!

Nå er hun som jenta di - sterk som en okse :-) Hun er høyt og lavt, springer, svømmer, klatrer. Muskler veier mer enn fett :-))

Nemlig! Flotte jenter!

Det gjør overhode ikke noe som helst. Men det er litt kjekt å sammenlikne likevel ;-)

Jeg bekymrer meg ikke for at hun ikke skal bli lang nok - viste tidlig at hun når opp til akkurat det hun vil og trenger likevel ;o)

Fant forresten ut etter et søk på nettet at alt mellom 105 og 125 ligger innenfor normalen for en 5-åring.

Kjenner meg igjen i det med å sammenligne. Ikke for å si at noen er "bedre" eller "verre" enn andre. Men for å ha en liten pekepinn på hvor vi står i forhold til gjennomsnittet.

Gjest Elextra

Har alltid fått høre at hun er så "go' og lubben".

Da hun var baby var hun som en liten Michellin-dukke med valker på lår og legger. Ukjente damer kom bort for å ta på henne, for hun var så lubben. Jeg ble lei meg den gangen. Utrolig hvordan folk elsker å kommentere småbarns vekt. Enten for liten eller for stor. Nå har hun strukket seg veldig det siste året og helsestasjonen hadde ingen innvendiger, så. Trodde selv hun var veldig tung, men ser jo nå at hun er helt normal.

Gutten min var ganske tynn som baby, og det er ikke særlig bedre når kjente og ukjente så på meg med et skrått blikk og spurte om jeg var sikker på at han fikk nok mat. Hadde da inntrykk av at mødre med lubne babyer fikk mer positive kommentarer.

Gjest Elextra

Vår Colombia-prinsesse på 5 1/2 er ganske lang, 118 cm og 19 kg.

Hun er ikke veldig tynn, men full av muskler.

Et lite spørsmål når det gjelder barn fra Columbia (og andre steder) og høyde:

Barn fra fjerne og varmere himmelstrøk som Columbia blir jo gjerne tidligere utviklet enn norske barn. De kommer vel tidligere i puberteten og en kan kanskje anta at de slutter å vokse tidligere? Vet du noe om dette?

Er bare litt nysgjerrig, skjønner du, tenkte kanskje du visste noe om dette :-).

Gutten min var ganske tynn som baby, og det er ikke særlig bedre når kjente og ukjente så på meg med et skrått blikk og spurte om jeg var sikker på at han fikk nok mat. Hadde da inntrykk av at mødre med lubne babyer fikk mer positive kommentarer.

Det er nok godt mulig. For mitt barn var jo bevis på at hun fikk mat nok, men hun spiste nok ikke mer enn andre barn. Det var vel heller jeg som produserte feteste fløta. Man er jo sårbar, hvertfall var jeg det. Da jeg ble litt trist av kommentarer jeg oppfattet som negative, ble jeg hvertfall påpasselig med å bare komme med koselige kommentarer om andres barn. Men jeg var nok litt sår på den tiden og det meste var nok hyggelig ment. Nei, det er ikke lett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...