Gå til innhold

hvor lange er deres 2,6 aaringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet faktisk ikke nøyaktig hvor lang min gutt på to og et halvt er, for jeg har ikke fått målt ham ordentlig siden siste kontroll hos helsesøster like etter fylte to. Da var han 93 cm, men nå er han blitt kjempelang! Vi bekymrer oss litt for at han er så stor. Stakkars lille fyren trenger størrelse 104 nå:-/

Jeg tipper at de andre barna på samme alder på avdelingen til vår kar er omtrent like lange som din gutt, pluss/ minus noen cm.

Si meg, hvor gammel er en unge som er 2,6 år? To år og sju og en halv måned? Eller mener du to og og seks måneder? Det blir mye enklere hvis du da sier to og et halvt år.

Da jeg jobbet i b.hage hadde vi en lapp lett tilgjengelig med hvert barns nøyaktige alder. Lappen ble skrevet om hver mnd.

Da skrev vi "år,mnd" f.eks

1,11 = 1 år og 11 mnd

2,3 = 2 år og 3 mnd

Annonse

Min datter på 2 1/2 holder på å vokse inn i str 98. har ikke målt henne siden vi var på to årskontroll - da var hun 92 cm.

Synes de vokser i rykk og napp, så jeg tror ikke du trenger å være urolig. Vår eldste jente vokste utrolig raskt mellom str. 92 og 104 (merket det veldig nå når jeg skulle plukke frem klær til lille-frøkna at det var så lite i str 98, så husket jeg på at storesøster føyk i været på den tiden).

Men hvis du er urolig kan du bare ta kontakt med helsestasjon for å ta en ekstra måling. Se hvordan han utvikler seg etter sin egen kurve.

Datter på 2 år, og 3 mnd er 84,5 cm høy.

Sønn på 4 år er 95 cm høy.

Jeg ser at mine barn er kortere enn de fleste på samme alder, men vi stresser oss ikke opp av den grunn. Det er ingen i vår familie som er særlig høye, men vi er glad og lykkelig for det :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...