Gå til innhold

Aldersgrense på Ronja Røverdatter

Anbefalte innlegg

HUff, etter å ha lest svarene her, innser jeg at jeg kanskje gjorde det mest for min egen skyld... Eller nei, jeg ønsket jo at barna skulle få den opplevelsen jeg hadde selv da jeg så filmen. Men jeg var kasnkje 12-13 år....

Den episoden da Mattis raste rundt og brølte fordi han hadde kastet Ronja ut, var voldsom. Da skrudde vi av lyden.

Skulle kanskje hørt på mannen min. Men jeg tenkte at de ser så enormt mye tegnefilm (bl.a. på Cartoon) at det ikke gjør så stort inntrykk med film. Men virkelig film med virkelige mennesker er nok noe annet enn tegnefilm ja...

Sånn har jeg også hatt det. Elsker Lindgren-filmene, men da jeg var liten hadde jo filmene høyere aldersgrense enn nå og jeg er jo født i 67 og var større da de kom på kino. TV-filmene kom jo mye senere. Med min fintfølende lille frøken tar jeg ikke sjangsen.

Ja det er noe eget og mer realistisk med filmer med ordentlige mennesker. Jenta mi er veldig glad i Lotta fra Bråkmakergata, men der Lotta låner sykkelen til fru Berg og faller i tornebusken? Nei da skrur hun av i god tid.

men det er ikke lett i våre dager. Her må vi følge godt med på hva som blir sett på. Stort sett går det i filmer hun kjenner og kan konsentrere seg om. Barne-tv blir for masete med korte sekvenser, så da skrur hun av selv.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...