Gå til innhold

18år plages fortsatt med schlatters


juleribba

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en gutt som har schlatters. kanskje ikke så uvanlig :) men det som er litt merkelig er at jeg fikk det når jeg var 16 år på høyre knee og 16,5 på venstre kne. nå er jeg 18 år og er fortsatt ikke kvitt plagene!

Høyre kne virker ganske ok, men venstre blir veldig vond etter kort tid uten schlattersbåndene mine. Disse båndene gjør at jeg kan drive med idrett, men er til besvær da det både er tungvint og jeg begynner og slite med at de stopper blodtilførselen til leggmusklaturen.

Saken er den at jeg begynner å bli litt nervøs for at det ikke går over, og jeg har så si stått still i min fotbalutvikling i ca 1 år.

Noe annet som er litt rart er at jeg har hatt lett for å slå det opp alstå at det smeller skikkelig til i kneet og jeg er ute fra aktivitet ca 2 måneder før jeg så smått kan begynne igjenn. dette har skjedd 4 ganger, sist var for 9måneder siden. Nå her forrige uke som jeg prøvde meg litt uten båndene gikk det bra i ca 30 min før jeg kjente smerte i venstre kne, mens høyre kjentes ok ut. smertene avtok ganske raskt og etter 1 uke kunne jeg så smått begynne og trene igjenn.

Jeg går siste år på videregående på idrettslinja og spiller fotball på et 4 div lag. Så vil for all del unngå og avstå fra idrett.

Både fysioterapaut og lege synest det er litt rart at det ikke har gått over enda, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det. Noen tips? :) langt spørrsmål :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...