Gå til innhold

Sår tissemann hos gutt fire år

Anbefalte innlegg

Gjest sår tissemann

Vår gutt har klaget en god del over at han er sår i tissen i dag. vi tok en kikk nå ved kveldsstellet og så at han var litt rød ytterst på forhuden. Det er fortsatt veldig trangt og forhuden kan ikke dras tilbake i noen grad. Jeg aner ikke hvor trangt det skal være i så høy alder men trodde kanskje at forhuden ville bli noe slappere når guttene ble såpass store, men dette aner jeg faktisk ikke mye om. Og mannen min er veldig usikker han også, hvordan dette skal være.

Vi skal på fireårskontroll på helsestasjonen neste uke og tenker på å ta det opp med helsesøster da. Blir det verre reiser vi selvsagt til lege før den tid.

Tenkte likevel jeg skulle høre med dere her inne og hva slags erfaringer dere har. Hva kan en slik sårhet skyldes og hva kan vi evt gjøre?

Nå skal det sies at tissemannen får "hard medfart" til tider. Gutten er i en alder der det visst nok er utrolig morro å dra i den og styre på verre... Mamman har vært redd den skal ryke av til tider:-) Men regner med at gutten selv kjenner hvor grensen går, at det ikke er farlig så lenge det ikke gjør vondt. Pappan tror at dette kan være litt av årsåken til sårheten. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212880-s%C3%A5r-tissemann-hos-gutt-fire-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det tror jeg også. 5 åringen her klagde også over sår tissemann. Den var rød i tillegg. Etter at vi spurte og grov, kom det frem at storebroren hadde fiklet med den. Så der var årsaken. Storebror fikk streng beskjed om å ligge unna, og heller fikle med sin egen tissemann. Og forhåpentligvis husker 5 åringen at det IKKE er ok at andre fikler med hans tisselur.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...