Gå til innhold

Hvor mye velling?(langt)


sifka

Anbefalte innlegg

Har en datter på 6 mnd som fremdeles vil ha mat hver 2-3 time på natten. Jeg kjenner jeg trenger å få sove full natt da jeg har 2 barn på 7 og nesten 4 år som også krever sitt. Mannen min begynner på jobb klokken 07 ,så det er mitt ansvar å få eldstemann på skolen.

Jeg begynte med grøt da hun var 4 1/2 mnd, men da ble hun enda mer urolig om kvelden/natten.trodde at det ble for mye for magen (hun var et kolikkbarn til hun var nesten 4 mnd) så jeg gikk over til å gi henne velling og det gikk mye bedre.

Men spørsmålet er hvor mye velling kan hun få? Hun får nå ca 100 ml etter hva som står på grøtpakken.Kan jeg prøve å gi henne vanlig grøt og håpe på at magen tåler det bedre nå?

Helsesøster sa at jeg kunne gi henne middag i tillegg til grøt og da ville hun etterhvert sove hele natten. Har gitt henne most potet, men det har ikke passet hver dag ettersom når hun sist ble ammet.Bør jeg heller gi henne middag enn å amme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære sifka. Den eneste måten å finne ut om noe nytt fungerer, er å prøve det. Vil du prøve grøt foreslår jeg at du prøver på dagtid første gang. Går det greit så gir du det om kvelden. Når det gjelder natteuro eller hyppige nattmåltider er det ikke alltid at det hjelper å stappe barna med mat. Det handler ofte om å forandre vaner og søvnmønstre, men det bør helsestasjonen kunne veilede deg på. Om du skal begynne med middag må du vurdere utifra vektøkning og om hun virker fornøyd med ammemåltidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...