Gå til innhold

Det å gi gave sidestilles med det å låne penger?

Anbefalte innlegg

En kjæreste gir deg div gaver, undertøy, smykke, en mobil gjennom årene dere er sammen. Du synes synd på han og låner han penger til bilen han har lyst på. Han betaler aldri tilbake.

Han sier at det er det samme å gi gave som å låne penger... man skal betale tilbake gavene man har fått hvis man må betale tilbake lånet man har fått.

Håper ikke dette henger på greip hos dere heller...?

Fortsetter under...

Takk og lov for svar her... har nemlig en venninne og hennes eks som har dette dilemmaet... gubben vil at hun skal betale tilbake alt hun har fått i gaver, sier det er 160 tusen kroner.. he-he.. aldri i verden!

Han vil dermed ikke betale tilbake de pengene han skylder henne - som jo var et LÅN..

Skjønner virkelig ikke tankegangen hans her altså.

Annonse

Det er jo snakk om smågaver her. Helt normalt i et forhold altså.

Penger til bil er noe helt annet. Og det var vel også klart at han lånte pengene av deg? Du sa vel ikke "vær så god - her har du penger så du får en bil av meg".

Altså enig med deg.

Gjest en mamma i nord

Takk og lov for svar her... har nemlig en venninne og hennes eks som har dette dilemmaet... gubben vil at hun skal betale tilbake alt hun har fått i gaver, sier det er 160 tusen kroner.. he-he.. aldri i verden!

Han vil dermed ikke betale tilbake de pengene han skylder henne - som jo var et LÅN..

Skjønner virkelig ikke tankegangen hans her altså.

Skjønner heller ikke denne tankegangen, rent bortsett fra at det jo er veldig økonomisk for han om han får gjennomslag for dette.

Går ut fra at også hun har kjøpt gaver til han opp gjennom årene, de må i så fall og bli tatt med i regnestykket.

Nå vet jo ikke jeg hvor mange år dette dreier seg om, eller hvor store og mange gaver det er snakk om, men 160000 er et stort beløp da. Uansett.....man skal ikke betale tilbake for gaver man har fått, det vil jo si at jeg kan sende regning med alle julegavene jeg gir hvert år, med beskjed om hvilket kontonummer jeg vil ha pengen inbetalt på..............

Da hadde jeg pokker meg gitt han alle gavene tilbake, og forlangt å få alt jeg hadde gitt ham + pengene i retur. Hvis han klager over slitasje på feks. brukt undertøy, går det opp i opp med at hun sikkert ikke får renter.Kan ikke være noe hyggelig å gå med de smykkene m.m. hvis man allikevel vet man har betalt 160 000,- for dem!

Hun kan evt. be om gaver/betaling for det hun har kjøpt til hans venner og familie også, det var antageligvis hun som ordnet det, for å gjøre regnestykket komplett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...