Gå til innhold

Vil ikke drikke


KinderEie

Anbefalte innlegg

Hjelp, 7md-ingen min drikker "ingenting". Han får pupp foran hvert måltid. Han er utrolig ukonsentrert, tar noen slurker og må så kikke seg rundt/gripe fatt i noe spennende. Det er ikke mange minuttene det er snakk om. Han drikker bedre om natten (2-3 ganger).Vi øver på å drikke vann i kopp, men det er han heller ikke så interessert i. Flaske vil han ikke ha.Så jeg føler at han ikke får i seg nok væske! Hva kan jeg gjøre?? Hvordan vet jeg om han får nok??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kengumamma

Tegn på uttørring er slapphet og innsunken fontanell, men det skal mye til! Bare tilby drikke ofte så får han nok tilstrekkelig, han blir jo også tørst! Min datter drikker også lite, pupp 2 ganger og en slurk vann til måltidet. Det har hun alltid gjort og virker helt fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kengumamma

Tegn på uttørring er slapphet og innsunken fontanell, men det skal mye til! Bare tilby drikke ofte så får han nok tilstrekkelig, han blir jo også tørst! Min datter drikker også lite, pupp 2 ganger og en slurk vann til måltidet. Det har hun alltid gjort og virker helt fin.

Glemte å si: det kan være lurt å i frukt og grønnsaker som inneholder mye vann: agurk, melon osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si: det kan være lurt å i frukt og grønnsaker som inneholder mye vann: agurk, melon osv.

Takk, kengumamma! Han virker jo fullstendig oppegående, må jo si det,da! Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære KinderEie. Det du beskriver er ikke uvanlig, heller det motsatte, på den alderen. La ham selv bestemme hvor mye han vil drikke. Han får også væske via maten, feks grøten. Kanskje er han også meget effektiv når han dier, selv om det er korte stunder. Fortsett å tilby vann på kopp, så slipper du unna å avvenne fra flaske når han blir eldre. dette er nok forbigående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...