Gå til innhold

Lei av å vaske laken og sengetøy

Anbefalte innlegg

Gjest blomsterløk

Dersom bleiene i dagligvare ikke er store nok (?), så kanskje dere kan få kjøpt større bleier på apotek eller via bandagist?

Skal ta meg en tur innom apoteket en gang i løpet av helga og sjekke ut hva de har der.

I allefall verdt et forsøk.

Fortsetter under...

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SirenMerete

9

• Gemini

5

• nanna

4

• annegunn

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest blomsterløk

Han er jo fortsatt så liten at jeg syns også det er for tidlig å begynne med medisinser eller utredning. man behøver ikke lage mer problemer enn problemet er for å si det slik.

Jeg ville ha forsøkt å bytte fra trusebleie, til vanlige bleier for å se om ikke det kan hjelpe. Vi har aldri kunnet bruke trusebleier på sønnen vår om natten, for de har aldri klart å holde tett. Med vanlige tape/borrelås bleier har det derimot fungert mye bedre.

Ja, det er vel en god ide.

Kanskje prøve det i første omgang, og se om det hjelper noe.

Takk for svar.

Andre tips (fungerte en periode for oss): få ungen til å gå to ganger på do før sengetid, en gang før kveldsstellet og en gang etter. Det kommer gjerne litt hver gang, og det hjalp i en periode til oss).

Ellers også viktig at han går ofte nok på do om dagen (tror 5-6 ganger er anbefalt).

Gjest blomsterløk

Prøv disse i stedenfor: http://www.libero.no/Pages/Products/ProductCategory.aspx?id=7917

Libero selv påstår at disse er mer egnet som nattbleier, da denne bleien har en ekstra absorberende kjerne.

Da skal jeg gå innom å kjøpe disse bleiene på vei hjem i dag. Skal prøve de ut i natt allerede.

Tusen takk for svar.

Gjest blomsterløk

Men lekker det fordi bleien er for full og "renner over" - altså ikke klarer å suge opp mer?

Eller er det fordi den rett og slett ikke er tett?

For meg så virker det som at han tisser så mye at bleien ikke klarer å suge opp alt på en gang. For ellers sitter bleia godt rundt rumpa hans. Og vi passer alltid på at tissen peker nedover når vi tar på bleia. Men det kan jo fort endre seg det, i løpet av kort tid.

Men ser det er fler som anbefaler "vanlige" bleier, med lukketape framfor up-and go bleier. Den tanken har jeg ikke tenkt engang, men skal prøve det i natt.

Håper at det hjelper, slik at jeg ikke trenger å vaske to sengesett etter hver natt.

Takk for svar.

Annonse

Gjest blomsterløk

Andre tips (fungerte en periode for oss): få ungen til å gå to ganger på do før sengetid, en gang før kveldsstellet og en gang etter. Det kommer gjerne litt hver gang, og det hjalp i en periode til oss).

Ellers også viktig at han går ofte nok på do om dagen (tror 5-6 ganger er anbefalt).

Vi prøver å få han til å gå på do en gang til rett før han legger seg, men da kommer det aldri noe.

Ellers er han på do ganske mange ganger i løpet av dagen. Bare de timene på ettermiddagen er han nok på do 3-4 ganger.

Takk for svar

Gjest Persille

For meg så virker det som at han tisser så mye at bleien ikke klarer å suge opp alt på en gang. For ellers sitter bleia godt rundt rumpa hans. Og vi passer alltid på at tissen peker nedover når vi tar på bleia. Men det kan jo fort endre seg det, i løpet av kort tid.

Men ser det er fler som anbefaler "vanlige" bleier, med lukketape framfor up-and go bleier. Den tanken har jeg ikke tenkt engang, men skal prøve det i natt.

Håper at det hjelper, slik at jeg ikke trenger å vaske to sengesett etter hver natt.

Takk for svar.

Ja, det var mitt neste råd også.

Om det ikke hjelper, og det faktisk er mengden som er problemet - så ville jeg ha sjekket hvorfor i all verden han skiller ut så mye urin på så kort tid.

Med så små barn skal det egentlig ikke tar mer enn en time eller to før det man putter inn kommer ut igjen - enda kortere tid med vann. Dermed skulle han hvertfall ikke tisset noe etter 24, dersom det ikke skjer i det han våkner da...

Gjest blomsterløk

Hvis han tisser så mye uten å drikke så mye ville jeg tatt ham til legen.

Han har ikke diabetes hvis det var det du tenkte på.

Vi er med på midi-prosjektet som folkehelseinstituttet driver. Det er forskning på diabetes 1. Vi tok en børstetest i munnhulen på gutten når han var 1-2 mnd. Det viste seg at han hadde et gen som gjør at han kan ha litt større sjangse til å få diabets.

Så han blir fulgt opp på dette punktet, og har _ikke_ diabetes.

Hvis det var diabets du tenkte på da?

Gjest blomsterløk

Om det ikke hjelper, og det faktisk er mengden som er problemet - så ville jeg ha sjekket hvorfor i all verden han skiller ut så mye urin på så kort tid.

Med så små barn skal det egentlig ikke tar mer enn en time eller to før det man putter inn kommer ut igjen - enda kortere tid med vann. Dermed skulle han hvertfall ikke tisset noe etter 24, dersom det ikke skjer i det han våkner da...

Ja, tanken på å ta en tur til fastlegen for å sjekke ut hvorfor han tisser så mye på natta har vært der.

Men tenkte jeg nå, etter råd fra dere, skal prøve de ordinære bleiene i første omgang. Håper det hjelper.

For han drikker ikke mye fra jeg henter han i barnehagen og til han legger seg.

Tusen takk for svar!

Gjest blomsterløk

Virker ikke som det er i forbindelse med at han våkner at han tisser så mye. For i natt var det vått i senga før jeg gikk å la meg, og vått igjen før jeg våknet.

Gjest Tone Bolla

Da skal jeg gå innom å kjøpe disse bleiene på vei hjem i dag. Skal prøve de ut i natt allerede.

Tusen takk for svar.

Spørs om han vil godta disse bleiene når han er vant til Up & Go. De er jo mye mer babyaktige disse bleiene.

Annonse

Gjest Persille

Virker ikke som det er i forbindelse med at han våkner at han tisser så mye. For i natt var det vått i senga før jeg gikk å la meg, og vått igjen før jeg våknet.

Hm..

Prøv nye bleier først :)

Det eneste jeg stusser på er den kontinuerlige produksjonen.

Det er jo gjerne sånn at man tømmer alt en gang, og så er det tomt inntil man inntar ny væske. Og når han da ikke drikker noe mer, så skulle det rent teoretisk være så tomt at det ikke blir mer enn litt vått dersom det skulle komme noe mer...

Men, prøv nye bleier først - og lykke til :)

Gjest blomsterløk

Spørs om han vil godta disse bleiene når han er vant til Up & Go. De er jo mye mer babyaktige disse bleiene.

Ja, den tanken har jeg allerede tenkt. Men tror ikke han synes det er så deilig å ligge i dette tisset heller. Så jeg skal forklare han hvorfor, og regner med at han godtar det. :)

Gjest blomsterløk

Hm..

Det er jo gjerne sånn at man tømmer alt en gang, og så er det tomt inntil man inntar ny væske. Og når han da ikke drikker noe mer, så skulle det rent teoretisk være så tomt at det ikke blir mer enn litt vått dersom det skulle komme noe mer...

Takk for det :-)

Hm..

Tull - man produserer urin hele natta.

Igjen tvil.

Bare spør blæra mi :(

Gjest Fru. Hagen

Det kan så være, men jeg syns nå ikke det er opp til ungene å bestemme hvilke bleier de skal bruke. Det er vi voksne som vet best i dette tilfellet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...