Gå til innhold

Feberkramper - til hvilken alder??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min eldste datter hadde små feberkrampeanfall fram til hun var 2 1/2 år gammel, så gav det seg. Fetteren min hadde et eneste feberkrampeanfall, og det fikk han når han var 12 år gammel. En jeg kjenner går nå i 1.klasse og får fortsatt enkelte anfall når han har feber.

Mine to har bare hatt kramper en gang hver, og begge var rundt ett år da det skjedde. Etterpå har vi vært påpasselige med å gi febernedsettende, men de har jo likevel hatt høy feber noen ganger. Jeg tror det er vanligst med kramper i 1-2-års-alderen, og at det avtar gradvis. Legen sa at det har noe å gjøre med at hjernen er umoden. (Hvis det skjer for større barn (5++) tror jeg det kalles betinget epilepsi.)

Mine to har bare hatt kramper en gang hver, og begge var rundt ett år da det skjedde. Etterpå har vi vært påpasselige med å gi febernedsettende, men de har jo likevel hatt høy feber noen ganger. Jeg tror det er vanligst med kramper i 1-2-års-alderen, og at det avtar gradvis. Legen sa at det har noe å gjøre med at hjernen er umoden. (Hvis det skjer for større barn (5++) tror jeg det kalles betinget epilepsi.)

Fikk dine feberkrampe i forbindelse med MMR-vaksinen ved 15 mnds alder? Min eldste fikk sitt første anfall da. Samme også med hennes tremenning.

Gjest kasian

Mitt barn hadde hyppig feber og feberkrampe som liten.Jeg fikk beskjed om at dette ville forsvinne når barnet ble tre år,noe det også gjorde.

Nå vet ikke jeg hvor sterke kramper ditt barn har og hvor lenge hun er "borte",men i mitt tilfelle ble jeg utstyrt med stesolid for å stoppe krampene.

Er ikke alltid nok å være påpasselig for barn som lett kramper kan plutselig få høy feber og krampe i løp av veldig kort tid,uten noen forvarsel

Mitt barn hadde hyppig feber og feberkrampe som liten.Jeg fikk beskjed om at dette ville forsvinne når barnet ble tre år,noe det også gjorde.

Nå vet ikke jeg hvor sterke kramper ditt barn har og hvor lenge hun er "borte",men i mitt tilfelle ble jeg utstyrt med stesolid for å stoppe krampene.

Er ikke alltid nok å være påpasselig for barn som lett kramper kan plutselig få høy feber og krampe i løp av veldig kort tid,uten noen forvarsel

Da satser på at de ikke kommer igjen, jeg. Hun er snart 5 og det er 1,5 år siden hun hadde sist. Nokså kraftige anfall beggge gangene - skremmende opplevelser. Jeg har også stesolid liggende, og gir henne febernedsettende når hun kommer over 38,5.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...