Gå til innhold

ting man bør ha med på hentereise/tips

Anbefalte innlegg

Brasilmamma..

Skal til Brasil for å hente vår sønn på 3 1/2 år, venter bare på reisedato (o:

Noen som har noen gode tips om hva som bør taes med av lure ting, tenker da ikke på de obligatoriske tingene man får beskjed om av adopsjonsforeningen. Ting dere absolutt ikke kunne vært foruten om dere skjønner. Føler at ting går litt hurra-meg-rundt når det gjelder dette, sikker MASSE jeg ikke har tenkt på....

På forhånd takk ! Og god helg!!

Fortsetter under...

Nå var gutten vår mindre når vi hentet ham, men har en på snart 3 1/2 nå og ser vi kunne brukt mye av de samme tingene :-)

Såpebobler var det som fikk frem det første smilet hos ham. Ballonger er også kjekke. Tror det er viktig med ting som er morsomt, men som en ikke trenger å ha kroppskontakt for å leke med.

En leke som kan være hans fra begynnelsen av er nok også kjekt! Evnt tegnesaker og sånn etterhver, men dere får vel tak i det meste der nede!?

Ellers hadde vi med en del bilder av besteforeldre, og hundene våre. Samt en god del bilder tatt av oss rundt i huset og rommet hans. Dette sånn at vi kunne fortelle litt om det hjemme sånn at det ikke ble helt fremmed.

Goooooood tur, klem fra

Gjest alegre

Bøker: "min første ordbok" med skikkelige bilder(ikke tegninger) av ting, leker, klær etc,(kan brukes i en overgangsfase for å kommunisere) bøker med luker med bilder bak, CD med barnemusikk..

Har en gutt på 3 som elsker biler, gravemaskiner, traktorer..så kanskje lekebiler er et tips??

Lykke til med den store reisen.

trk1365380645

Håper dere får reise snart!

Vårt gull var vel 2 da vi hentet ham og er nesten 4 nå. Han har alltid vært glad i såpebobler og i leker/ ting som lager lyd; En babyleke som var en mobiltelefon med lyder elsket han veldig lenge! Biler, spesielt utrykningskjøretøy med sirener og blinking er helt fantastisk... Og vi skulle hatt et lekefly, for da kunne vi ha lekt og forklart bedre hva som skulle skje når vi skulle reise hjem!

Gullet vårt var ikke så vant med ting da vi fikk ham, så det var de enkleste ting som fenget interessen. En egen drikkeflaske f.eks, eller bare en ball...

Hvordan er utvalget i Brasil? Jeg regner vel med at dere kan få tak i det meste der, eller? Det kommer jo veldig an på både barnet og situasjonen hva man trenger også!

Lykke til!

Gjest sommerdernå...

Det er sommer der nå, ihvertfall de fleste steder i Brasil. Barna har lang sommerferie der borte.

Ser du får mange tips om leker, så jeg kommer med "andre" ting, Myggspray eller myggservietter. Solkrem (kjedelig å måtte kjøpe det første dagen)

Ellers så har de Alt i butikkene. Store kjøpesenter hvor du får kjøpt alt, kjøp med noen barnebøker på brasiliansk, det er så mye fint der. Jeg har noen fine bøker fra Brasil, enda jeg ikke har egne barn, de er kjempe populære når tantebarn er på besøk. Bl.a. bok om rødhette med hus og trær til å brette opp, og løse figurer til å leke med, mens du forteller eventyret.....

Kanskje ikke dette du lurte på i ditt spørsmål til oss andre, men jeg bare måtte skrive om det her, et lite tips til hva dere kan kjøpe med hjem da vet du ;-)

Brasil er et hæli land, gled deg! Kjempe koselige folk, og vakker natur! Anbefaler også å kjøpe med bøker om div steder i Brasil, vakre bilder å se på i bøkene, som kan være til glede for barnet ditt senere!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...