Gå til innhold

Vi hangler! Om virus....

Anbefalte innlegg

Nå går vi på veggen snart! Fredag for tre uker siden startet lillebror på 2 1/2 å bli snørrete og forkjøla, med lett feber og dårlig matlyst. Han holdt seg slik hele jula og mellomjula og helt til nå, hvor han har sin første ordentlige utedag (med ski på beina:-))på lange tider. Snørrete er han enda, og matlysten er det så som så med. Et litt dramatisk mellom spill var en feberkrampe da han hadde knappe 38 grader i feber nå like før nyttår. Legevakta etc.

Vesla på 4 virket frisk til ca. julaften, da hun også mistet matlysten og hun fikk høy feber torsdag i forrige uke. Vært i barnehagen i to dager nå, så hun kommer seg.

Lille minsten på 7 mnd har hatt feber til og fra i 5 dager, vært masse våken på natta, inatt hadde han plutselig 39, 6 , men i morges hadde han bare 37, 3. Hoster og har det ikke helt bra med seg selv. Dårlig matlyst, men han drikker litt iallfall. Ammer ham fremdeles.

Mamman har hanglet i jula, men vært skikkelig dårlig nå i 5 dager, med bihule-problematikk og hoste, halsvondt og hodepine, attpåtil syke barn.

Pappan har vært syk siden lillejulaften, og ble bedre først for noen dager siden. Han har tatt sin tørn med syke barn også,men det blir gjerne mamman som gjør hovedinnsatsen på stell og omsorg likevel.

Sykdom har nesten blitt normaltilstanden her hjemme å disse tre ukene, og jul og nyttår forsvant i strev og sykdom.

Føler oss veldig uheldige med jula i år, vi. ;-(

Noen som har hatt det tilsvarende ?

*trenger litt trøst*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213115-vi-hangler-om-virus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja da her har vi også hatt en laaaag periode med sykdom

I oktober begynnte mammen min å hoste, jenta vår på 5 begynnte straks etter. Legen ga hostesaft. Så tok jeg ryggen (senere i oktober). 2 prolaps og er sykemeldt på ubestemt tid. Vel hosten til mannen og datteren min viste seg å være kikhoste. Da legen ikke testet ved første konsultasjon tok det for lang tid fra det brøt ut til de fikk medisiner.

Kikhosten sitter fortsatt i. Bedre nå , men det var mange uker med hoste som førte til oppkast på begge 2, stakkar. Vel, datteren vår var i barnehagen til Lucia, men så fikk hun ørebetennelse. I jula var formen litt bedre, men det ble ikke noe basing i sneen nei. Så kom nyttårsaften. Mandagen skulle hun få gå i barnehagen igjen. Men 1.nyttårsdag våknet hun med nesten 40 i feber. Halsbetennelse og influensa.

Hun har vært i barnehagen 2 dager på 9 uker.......

Vi pleier ikke bli syke, men nå syns jeg vi har fått dosa vår, gitt.

Ja jeg skjønner hvordan du har det, tror jeg.

GOD BEDRING!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213115-vi-hangler-om-virus/#findComment-1557856
Del på andre sider

Ja da her har vi også hatt en laaaag periode med sykdom

I oktober begynnte mammen min å hoste, jenta vår på 5 begynnte straks etter. Legen ga hostesaft. Så tok jeg ryggen (senere i oktober). 2 prolaps og er sykemeldt på ubestemt tid. Vel hosten til mannen og datteren min viste seg å være kikhoste. Da legen ikke testet ved første konsultasjon tok det for lang tid fra det brøt ut til de fikk medisiner.

Kikhosten sitter fortsatt i. Bedre nå , men det var mange uker med hoste som førte til oppkast på begge 2, stakkar. Vel, datteren vår var i barnehagen til Lucia, men så fikk hun ørebetennelse. I jula var formen litt bedre, men det ble ikke noe basing i sneen nei. Så kom nyttårsaften. Mandagen skulle hun få gå i barnehagen igjen. Men 1.nyttårsdag våknet hun med nesten 40 i feber. Halsbetennelse og influensa.

Hun har vært i barnehagen 2 dager på 9 uker.......

Vi pleier ikke bli syke, men nå syns jeg vi har fått dosa vår, gitt.

Ja jeg skjønner hvordan du har det, tror jeg.

GOD BEDRING!

Oj, hørtes verre ut enn oss det der! Igrunnen har vi jo klart oss bra alle sammen, og jeg må si til meg selv at jeg ikke har noen grunn til å klage, for barna blir tross alt ikke så veldig syke,ikke farlige ting eller noe, bare irriterende syke, liksom.

GOD BEDRING til dere også!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213115-vi-hangler-om-virus/#findComment-1557935
Del på andre sider

Oj, hørtes verre ut enn oss det der! Igrunnen har vi jo klart oss bra alle sammen, og jeg må si til meg selv at jeg ikke har noen grunn til å klage, for barna blir tross alt ikke så veldig syke,ikke farlige ting eller noe, bare irriterende syke, liksom.

GOD BEDRING til dere også!

Mente ikke å "overgå" deg! Sykdom er noe drit uansett. Tenkte bare å svare siden du spurte om det var noen andre som hadde vært syke, jeg. Fortsatt god bedring! Håper vi går en frisk vår i møte alle sammen! ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213115-vi-hangler-om-virus/#findComment-1557980
Del på andre sider

Annonse

Gjest girasol

Uff stakkars dere!

Men jeg kjenner meg igjen jeg og... Herved kommer mitt bidrag til syteklubben ;-): Vi begnte i november med at jeg fikk streptokokker på mandlene og var syk en uke. Uka etter fikk knærten en kraftig forkjølelse med to runder øyekatarr, og en uke hjemme fra bhg. Da det nærmet seg november fikk jeg magevirus og var hjemme flere dager igjen... samtidig som fibromyalgien jeg har et snev av begnte å plage meg i rygg og hofter, og har gjort det siden. I hele høst har jeg i tillegg hostet og hatt vondt i hodet. Da det nærmet seg jul fikk knærten enda en runde med kraftig forkjølelse med høy feber og det ble enda flere dager hjemme, og 2.juledag begynte en strabasiøs virusbronkitt som han først nå begynner å bli kvitt. 3.juledag begnte omgangsjuken som herjer Trøndelag nå, det er visstnok en virus i magesekken som er svært smittsom... nær sagt alle jeg kjenner har eller har hatt den... og den er han kvitt først nå, 1 uke etter. Jeg ble selvsagt først smittet av virusbronkitten og deretter av omgangsjuken, og holder det fremdeles gående.

Nå har vi holdt på nesten kontinuerlig i 2 mnd. Og jeg kjenner jeg er skikkelig lei!Mannen min har på mystisk vis sluppet unna det meste, og han har vært flink til å ta noen ektra tak når jeg har vært under pari. Men han jobber mye ettermiddag, og da går jeg på sparebluss hjemme sammen med knærten og detter sammen som en klut kl.19.30 når han har lagt seg...

Ja, jeg sympatiserer med deg og tror jeg vet åssen du føler det ;-) Og sammen kan vi bare glede oss nå, over at det går mot vår og lysere tider, og forhåpentligvis litt mildere vær når vi runder februar om noen uker (det er målet mitt: komme meg til februar :-))

M.v.h.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213115-vi-hangler-om-virus/#findComment-1558279
Del på andre sider

Skal jammen si dere har hatt nok ja, huffame.

Vi, fam på fem, har vært syke på tur, frem og tilbake, siden uka før jul. Nå er alle friske (bank i bordet!) men "batteriet" mitt er flatt!! Men pytt på, det lader seg nok snart :)

Et godt friskt nytt år ønskes dere!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213115-vi-hangler-om-virus/#findComment-1558448
Del på andre sider

Gjest Masahiro

Føler med dere! :) Vesla her i huset ble syk første uken i desember og fikk konstantert virus-lungebetennelse (1,5 år). Jeg startet mitt løp uken etter med virus og luftvegsplager,svimmelhet og kvalme. Sykemeldt i 4 uker, og fortsatt ikke i form! Virus alt sammen - tar sin tid! Vesla brukte godt og vel 3 uker på å bli sånn nogenlunde.

Julaften begynte mannen min, så julen i år ble faktisk verre enn julen i fjor som vi lå alle mann 2 dager med oppkast. Trodde den var ille, vi :) Verst for ungene som hadde så syke foreldre i juleuken. Kjedelige dager for de små som da var friske...

Men,men....verre kunne det jo vært! :)

God bedring!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213115-vi-hangler-om-virus/#findComment-1560786
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...