Gå til innhold

Ups...glemte skoleinnmelding

Anbefalte innlegg

Å nei, det vil virkelig bli hardt for lillebror som gleder seg sånn til å begynne på samme skole som storebroren.

*Krysser fingrene for at det ikke skjer*

Skolen må være virkelig sprengfull for at de som naturlig hører til den, ikke skal få plass.

Fortsetter under...

Gjest montessorimamma

Da min førstefødte gikk siste år i barnehagen, stod det kun info om skoleinnskriving i avisa. Men siden vi visste at hun skulle begynne på en friskole, møtte vi ikke opp på innskrivingen ved den kommunale skolen vi sogner til. Noen dager senere fikk et krasst brev fra skolen, der de gjorde det klart at vi som foreldre hadde ansvar for å sørge at barna våre begynte på skole osv osv. Ble sjokkert over ordlyden. Tok en telefon å ga beskjed om at hun skulle begynne på friskolen (hun er jo ikke den eneste akkurat...) og da var det greit. Vet ihvertfall nå at jeg må si i fra at vi ikke kommer når småsøskene skal begynne på skolen.

*Klør meg i hodet* Jeg bor i Trondheim og mener da bestemt at det for to år siden kom en stor konvolutt med bl.a. skjema som skulle returneres i utfylt stand ved selve innskrivingen?

Men jeg bor ikke i Trondhjem, og det praktiseres sikkert forskjellig fra sted til sted. Jeg bor på et lite sted litt lengre nord:)

Gjest Flystripa

Det håper jeg da virkelig ikke for vi har ikke fått noe sånt og Snuppa skal begynne på skolen til høsten.

Jeg er bare ikke i stand til å huske når på året innskrivingen var da storebroren begynte for 1 1/2 år siden.

Vi har fått brev om innskriving i mars. Intet som skulle returneres/fylles ut nei...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...