Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en sønn som blir 7 år nå i februar. Han er stadig vekk plaget med hals bet, og veldig hovne mandler.

Nå er det 5 gangen han har det(med høy feber) siden han begynte på skolen 17 august!!

Er det ofte eller er det jeg som stresser det??

Begynner å bli lei, og vurderer sterkt å få en henvisning til øre-nese-hals spesialist..

Noen som har synspunkter og råd???

Takk!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213214-plaget-med-hyppige-hals-bet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få fjernet mandlene på stakkaren! Snuppa mi hadde halsbetennelse på halsbetennelse, etter at hun fikk fjernet mandlene da hun var 2 år 2 mnd gammel har hun ikke hatt noen problemer med halsen.

Fikk tatt mandlene selv for 15 mnd siden etter å ha vært ille plaget og har ikke hatt noen halsplager etter det.

Gjest palmoliven

Få fjernet mandlene på stakkaren! Snuppa mi hadde halsbetennelse på halsbetennelse, etter at hun fikk fjernet mandlene da hun var 2 år 2 mnd gammel har hun ikke hatt noen problemer med halsen.

Fikk tatt mandlene selv for 15 mnd siden etter å ha vært ille plaget og har ikke hatt noen halsplager etter det.

Gjelder det voksne også? Mannen min har et par (1-2) ganger i året halsbetennelse og må ha sykemelding. Jeg får det aldri.

Gjelder det voksne også? Mannen min har et par (1-2) ganger i året halsbetennelse og må ha sykemelding. Jeg får det aldri.

Jeg var ikke så veldig plaget før jeg fikk barn nr. 2. Fra sommeren 2001 og fremtil høsten 2004 hadde jeg 2-4 halsbetennelser som krevede antibiotika hvert år + en del halsplager som jeg klarte å slå tilbake før det ble halsbetennelse ut av det. I tillegg var jeg i mange år (siden slutten av tenårene???) plaget med verkepropper og illeluktende klumper i mandlene.

Det ble en helt anenn verden da jeg fikk fjernet mandlene! Ifølge legen min er man ikke så streng på dette med å fjerne mandlene lengre. Han sa også at etter puberteten så har vi i grunnen ikke særlig bruk for dem og klarer oss godt uten.

tusen takk for svar! har vært på legevkta med han nå. Og han legen sa at vi burde få en henvisning til øre nese hals. så vi får kontakte fastlegen til uka!! Minste sønn (3 år i april) sliter også med halsen!! Han har fått time til vurdering 24.jan

Så vi får se!! Var jenta di veldig syk etterpå eller??

Gjest palmoliven

Jeg var ikke så veldig plaget før jeg fikk barn nr. 2. Fra sommeren 2001 og fremtil høsten 2004 hadde jeg 2-4 halsbetennelser som krevede antibiotika hvert år + en del halsplager som jeg klarte å slå tilbake før det ble halsbetennelse ut av det. I tillegg var jeg i mange år (siden slutten av tenårene???) plaget med verkepropper og illeluktende klumper i mandlene.

Det ble en helt anenn verden da jeg fikk fjernet mandlene! Ifølge legen min er man ikke så streng på dette med å fjerne mandlene lengre. Han sa også at etter puberteten så har vi i grunnen ikke særlig bruk for dem og klarer oss godt uten.

Takk for godt svar!

Annonse

tusen takk for svar! har vært på legevkta med han nå. Og han legen sa at vi burde få en henvisning til øre nese hals. så vi får kontakte fastlegen til uka!! Minste sønn (3 år i april) sliter også med halsen!! Han har fått time til vurdering 24.jan

Så vi får se!! Var jenta di veldig syk etterpå eller??

Hun spiste alt samme dag, men det er vel egentlig ikke å anbefale da sårflatene bør få ro.

Dere får resept på smertestillende og vær ikke redd for å bruk dem! Hun gråt mye dagen etter, men deretter hadde hun "bare" sår hals noen dager. Etter 10-12 dager blir de ofte dårligere igjen når sårskorpene faller av, for så å bli helt som før etter en dag eller to.

Av egen erfaring sier jeg bare at dere ikke må gi henne varm mat eller varm drikke de første to ukene i alle fall! Varmen får blodårene (?) i svelget til å utvide seg og det er _VONDT_! Saftis derimot, det er lov! :o)

Hei lillemus. Ser at du har vært plaget av mandlene. Betyr det at de var store...?

Og var det bakterier hver gang som forårsaket betennelsene...?

Jeg er selv plaget med mange halsinfeksjoner, og det kom etter at jeg fikk barn. Og dette skyldes visstnok virus, ikke bakterier, i mitt tilfelle. Mandlene var ikke store. Er dette altså svært avvikende fra deg...?

Jeg vil så gjerne bli kvitt disse infeksjonene i halsen!

Mvh

Hei lillemus. Ser at du har vært plaget av mandlene. Betyr det at de var store...?

Og var det bakterier hver gang som forårsaket betennelsene...?

Jeg er selv plaget med mange halsinfeksjoner, og det kom etter at jeg fikk barn. Og dette skyldes visstnok virus, ikke bakterier, i mitt tilfelle. Mandlene var ikke store. Er dette altså svært avvikende fra deg...?

Jeg vil så gjerne bli kvitt disse infeksjonene i halsen!

Mvh

Jeg var nok plaget av bakterielle halsbetennelser ja. Stooore mandler, mye verk og greier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...