Gå til innhold

Utslett pga melk?


luffa

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har en gutt på 3 mnd. og han har vært plaget av utslett i ansiktet og på bringa. Jeg sluttet å drikke melk, og nå er han nesten kvitt det. Men drikker jeg mer enn 2 glass om dagen, kommer det tilbake. Mulig at han får litt vondt i magen hvis jeg drikker mer (er litt usikker der).

Bør jeg holde meg unna evt drikke bare 1-2 glass melk og spise andre meieriprodukter istedet. Helsesøstra sa at det ikke var bra at jeg ikke drakk melk og at så lenge han ikke fikk vondt i magen så gjorde det ikke noe om han fikk utslett. Stemmer dette? Ser jo ikke noe godt ut å ha utslett da, selv om han ikke virker direkte plaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kengumamma

Det er jo veldig vanlig at babyer får utslett, men merker du at det er melk som utløser dette hadde jeg vært forsiktig. Melkeallergi er ikke noe moro å leve med! Jeg ville kjøpt Calsiumtabeletter og fulgt egen fornuft, synes det virker som du egentlig føler du skal slutte med melka! Helsesøstre sier mye rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

kjære luffa. Om du skal fortsette å drikke ønsket melkemengde må du selv vurdere utifra hvor mye utslett det er og om han virker plaget. Om du reduserer litt på ditt melkeinntak så skulle du få i deg nok kalk om du har et variert og bevisst kosthold. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...