Gå til innhold

Terkel i knipe filmen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har sett Terkel i knipe?

Det er 11 år grense på den men likevel synes jeg det er forferdelig styggsnakk på den.

bla "fit*e" og mye mer.

Aldri hørt sånne ord på barnefilm før så jeg ble litt sjokkert.

Fortsetter under...

Skrevet

Ei venninne av meg så den nå i jula, og for å si det sånn - hun anbefalte den IKKE for min 11 åring.

Men jeg burde absolutt se den:-)

Gjest har ikke sett filmen
Skrevet

Er det slike ord? Det burde vært ungått!

Skrevet

Er det slike ord? Det burde vært ungått!

Ja det er veldig mye stygg ord i den filmen å hadde jeg visst om det så hadde vi ikke lånt den.

Skrevet

Ei venninne av meg så den nå i jula, og for å si det sånn - hun anbefalte den IKKE for min 11 åring.

Men jeg burde absolutt se den:-)

Nei jeg kommer nok heller ikke til å anbefale den til barn i den alderen.

Skrevet

Den har stygge ord, mobbing, avvrevne lemmer, selvmord, blod, gørr....stygg, ekkel, skummel.

Så vidt jeg syns den var noe for min bråmodne 14-åring....

Annonse

Skrevet

Den har stygge ord, mobbing, avvrevne lemmer, selvmord, blod, gørr....stygg, ekkel, skummel.

Så vidt jeg syns den var noe for min bråmodne 14-åring....

Ja jeg skjønner ikke hvorfor denne filmen fikk 11 års grense!

laguna1365380434
Skrevet

Men skal det ikke være litt sånn i elleve-tolv års alderen da? At dess mere filmen klarer å sjokkere mødregenerasjonen, dess kulere blir den? ;-)

Jeg synes den var morsom jeg,og det synes kusine min på snart ti også..

Skrevet

Men skal det ikke være litt sånn i elleve-tolv års alderen da? At dess mere filmen klarer å sjokkere mødregenerasjonen, dess kulere blir den? ;-)

Jo det er nok sant.

Synes de kunne spart seg de værste ordene der likevel.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Datteren min på 15 var for å leie den. Og han i butikken lurte på hvor gammel hun var, for han leide den ikke ut til ungdom under 15 uten etter avtale med foreldrene. Synes i grunn det er fint, for i den filmen syntes jeg i grunn det var veldig mye vold. Spesielt for en 10-11 åring.

laguna1365380434
Skrevet

Jo det er nok sant.

Synes de kunne spart seg de værste ordene der likevel.

Joa..Men de kan de nok fra før..Enten du liker det eller ikke ;-P

Jeg har inntrykk av at dagens elleve åringer er vanskelige og sjokkere med sånt noe.. Jeg hadde ikke hatt problemer med å leie den om jeg var barnevakt og skulle finne på noe..Mye verre med ting som er SKUMLE..:-o Jeg har lagt merke til at ti-elleve- tolv åringer som virker tøffe og "voksne" kan bli vettskremt av ting en trodde lå laangt innenfor tålegrensa..Noen ganger gir de liksom inntrykk av å være større en det de faktisk er! Jeg husker fetteren min var dritredd for han blodstrupmoen i fkåklypa, da var han seks-sju år.. *s*..Jeg hadde IKKE forutsett at flåklypa kunne være skummel altså..Og han var en tøff kid som kjørte alt som var av karuseller på tusenfryd og alt det der..Pussig!

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Datteren min på 15 var for å leie den. Og han i butikken lurte på hvor gammel hun var, for han leide den ikke ut til ungdom under 15 uten etter avtale med foreldrene. Synes i grunn det er fint, for i den filmen syntes jeg i grunn det var veldig mye vold. Spesielt for en 10-11 åring.

Nja..Vet ikke jeg, ser ikke helt hva som er så gale med den filmen, jeg synes den har humor og snert..Det tror jeg elleveåringene "tar" også..

Jeg hadde vært mye mere forbeholden på sånn "Ufarlig" vold, der ingen blør når de blir skutt på og sånn, det tror jeg kanskje ikke er så bra, og jeg er dårlig til å vurdere hva unger i forskjellige aldre vil oppfatte som skummelt, så der kjører jeg safe..

Terkel derimot er en film jeg ikke ville betenke meg på å leie om jeg skulle være barnevakt for 10-12 åringer.

(Håper ikke tanta mi blir forbanna på meg da, for at jeg gjorde akkurat det..:-o)

Skrevet

Takk, minstemann har også sett den og han likte den. Han reagerte i hvert fall ikke på noe og synes den var kul. Jeg har ikke sett den sjøl så nå fikk jeg litt panikk av alle de som synes 9åringer ikke burde se den.

Annonse

laguna1365380434
Skrevet

Takk, minstemann har også sett den og han likte den. Han reagerte i hvert fall ikke på noe og synes den var kul. Jeg har ikke sett den sjøl så nå fikk jeg litt panikk av alle de som synes 9åringer ikke burde se den.

Jeg tror nok de fleste ungene har hørt sånt før jeg, enten mødrene liker det eller ikke..;-)

Dessuten synes jeg det er litt snerpete å henge seg opp i akkurat sånt, filmen har humor og snert og det er maange andre filmer jeg heller hadde styrt unna..At mødrene ikke liker at det bannes..vel..hva annet er nytt under solen? ;-) Jeg tror ikke de lærer noe de ikke kunne fra før..

Skrevet

Jeg tror nok de fleste ungene har hørt sånt før jeg, enten mødrene liker det eller ikke..;-)

Dessuten synes jeg det er litt snerpete å henge seg opp i akkurat sånt, filmen har humor og snert og det er maange andre filmer jeg heller hadde styrt unna..At mødrene ikke liker at det bannes..vel..hva annet er nytt under solen? ;-) Jeg tror ikke de lærer noe de ikke kunne fra før..

Du vet jeg stoler på deg og din dømmekraft og dessuten så kjenner du minstemann :o)

Dessuten er vel ikke Løkka det stedet hvor unger ikke har hørt banning ute.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Du vet jeg stoler på deg og din dømmekraft og dessuten så kjenner du minstemann :o)

Dessuten er vel ikke Løkka det stedet hvor unger ikke har hørt banning ute.

Det var i grunn ikke banninga jeg reagerte mest på, men volden.

Skrevet

Det var i grunn ikke banninga jeg reagerte mest på, men volden.

Men ungene er voldelig her. Ikke minstemann men han har fått mye bank av de store gutta og kjenner til livets realiteter,

Skrevet

Du blir sikkert ikke noe mindre snerpete når du engang stifter familie. :)

Skrevet

Sønnen min på snart 11 år har filmen og digger den :) Har sett deler av den jeg også, og jeg skjønner at det ikke er 7 årsgrense på den altså, men utover det tar jeg det ikke veldig nøye ordbruken i filmen. De fleste 10-11-åringer vet vel veldig godt at man ikke prater sånn til vanlig uansett :)

Skrevet

Plutten sprang selv på rommet hun, enda hun er ikke lettskremt. Det ble for mye blod for henne -banning er ikke problemet hos oss .)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...