Gå til innhold

Ventetiden i Etiopia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

trk1365380645

Hei!

I 2005 var det en del endringer i forhold til adopsjon til Norge, bl.a ny kontaktperson og nytt transithjem. Så vidt jeg har skjønt betydde det litt forsinkelser, mye som måtte ordnes utenom tildelinger etc, slik at det kom litt på etterskudd i forhold til hvordan det hadde vært. Men personlig tror jeg nå det er ganske i rute og kommer til å gå radig fremover og jeg er stadig optimist!

Har dere papirer i Etiopia nå? Våre har vært der en måneds tid:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213277-ventetiden-i-etiopia/#findComment-1559653
Del på andre sider

Gjest etiopia-venter

Hei!

I 2005 var det en del endringer i forhold til adopsjon til Norge, bl.a ny kontaktperson og nytt transithjem. Så vidt jeg har skjønt betydde det litt forsinkelser, mye som måtte ordnes utenom tildelinger etc, slik at det kom litt på etterskudd i forhold til hvordan det hadde vært. Men personlig tror jeg nå det er ganske i rute og kommer til å gå radig fremover og jeg er stadig optimist!

Har dere papirer i Etiopia nå? Våre har vært der en måneds tid:)

Hei, det er søskenabarnet mitt som venter på tildeling fra Etiopia. Men ho bruker ikke dol...bor i et annet land og greier, men jeg tilbød meg å spørre her, så kanskje det er noen som vet det. For bare litt sida stod det på AF sine Etiopiasider at ventetiden var 4-6 mnd.men nå står det 6-9 mnd. Det er den ventetiden vi lurer på :-) Er det noen frunn til at ventetiden har gått opp nå den siste måneden?

De venter sånn sett tildeling når som helst, har hatt papirene sine i Etiopia i 6 1/2 mnd.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213277-ventetiden-i-etiopia/#findComment-1559726
Del på andre sider

Hei, det er søskenabarnet mitt som venter på tildeling fra Etiopia. Men ho bruker ikke dol...bor i et annet land og greier, men jeg tilbød meg å spørre her, så kanskje det er noen som vet det. For bare litt sida stod det på AF sine Etiopiasider at ventetiden var 4-6 mnd.men nå står det 6-9 mnd. Det er den ventetiden vi lurer på :-) Er det noen frunn til at ventetiden har gått opp nå den siste måneden?

De venter sånn sett tildeling når som helst, har hatt papirene sine i Etiopia i 6 1/2 mnd.

Hilsen

Vi har også ventet 6 1/2 måned nå på Etiopia. Ser også på AF sine sider at vår søknad er av de som har ventet lengst. Håper av den grunn at vi er blant de som får tildeling neste gang. Men vi har forstått at dette ikke er noen selvfølge. De følger ikke "nummerert" rekkefølge i Etiopia.

Siste tildeling kom jo på mandag, tenker derfor at det sikkert tar litt tid før de neste kommer. Det er nok bare for søskenbarnet ditt og smøre på mer av denne tålmodighetskremen man har tatt store mengder av de siste månedene. Håper forresten den er uten bivirkninger, for jeg har i alle fall brukt flere tuber.

(Ellers er det mulig å følge med på DOL selv om man er i utlandet, man trenger bare riktig internett-adresse)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213277-ventetiden-i-etiopia/#findComment-1559900
Del på andre sider

trk1365380645

Hilsen

Så spennende for søskenebarnet ditt!

Jeg tror ikke egentlig at ventetiden har gått opp den siste måneden, jeg tror bare det litt tilfeldig at de satte opp antall måneder akkurat nå. Jeg tror det er en måte for AF å prøve å ikke gi for store forhåpninger, spesielt siden det nå faktisk er noen som har ventet mer enn 6 måneder. Men jeg VET jo ikke... Hold oss underrettet om søskenebarnet ditt, da! Krysser fingrene for at de får telefonen snart! Og de kan godt bruke DOL selv om de bor utenlands:)

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213277-ventetiden-i-etiopia/#findComment-1559925
Del på andre sider

Gjest etiopia-venter

Så spennende for søskenebarnet ditt!

Jeg tror ikke egentlig at ventetiden har gått opp den siste måneden, jeg tror bare det litt tilfeldig at de satte opp antall måneder akkurat nå. Jeg tror det er en måte for AF å prøve å ikke gi for store forhåpninger, spesielt siden det nå faktisk er noen som har ventet mer enn 6 måneder. Men jeg VET jo ikke... Hold oss underrettet om søskenebarnet ditt, da! Krysser fingrene for at de får telefonen snart! Og de kan godt bruke DOL selv om de bor utenlands:)

Mvh

Takk for svar! Ja det er selvfølgelig mulig å følge med på DOL selv om man bor i utlandet :-)Men de bor i et land der tilgang til Internet ikke er er for alle, og selv om de har tilgang er det en svææært langsom modem av gammel årgang tror jeg ;-) Og dessuten er de muligens ikke interessert i å være på dol (hvis det er mulig :-O), men det siste vet jeg egentlig ikke, de har bare ikke snakka noe om det.

Lkke til i ventetida dere også!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213277-ventetiden-i-etiopia/#findComment-1560166
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...