amber sun Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Nei, mi har aldri brukt hjelm på isen. 0 Siter
Rhea Silvia Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Greit med hjelp i den første fasen iallefall, det synes 9 åringen min også. Jeg slo meg i hodet som 14 åringe, kraftig hjernerystelse og plager lenge etterpå. Så da jeg tok på meg skøytene igjen for noen dager siden, for første gang på over 20 år, tok jeg på eg sykkeelhjelm. klok av skade... 0 Siter
Rhea Silvia Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Jeg trodde heller ikke at hjelm var nødvendig, men ser at det er påbudt med det når de går på skøyter på skole/sfo. Jeg tenkte litt sånn "vi brukte aldri hjelm på skøyter", men vi brukte jo heller ikke sykkelhjelm... Så selv om jeg fortsatt mener at det kanskje er litt i overkant, skjønner jeg at jeg kanskje har gått ut litt på dato...? Jeg hadde nok sluppet endel plager om det hadde vert vanlig med hjelm i min tid... Vet også om ei jente (en venn av en venn) som døde etter et fall på isen... 0 Siter
Gyda Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 For oss har det alltid vært en selvfølge at barna bruker hjelm når de går på skøyter. (Og det gjør alle de andre barna her også.) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Ser at nesten alle under her bruker hjelm, og at skole krever det. Minstemann (10) var på skøyter med skolen her om dagen, og jeg spurte ham om det var noen som hadde hjelm. Det var ingen som hadde! Men jeg er jo enig i at det ville vært en god ide...men når ingen andre har, tror jeg at jeg får problemer med å kreve det 0 Siter
emin Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Snuppa på 4 har akkurat fått seg skøyter, og for oss er det en selvfølge at hun skal bruke hjelm når hun begynner å gå. Hva brukes forresten? Holder det med sykkelhjelm eller bør hun ha noe annet? 0 Siter
Gjest egen hjelm Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Snuppa på 4 har akkurat fått seg skøyter, og for oss er det en selvfølge at hun skal bruke hjelm når hun begynner å gå. Hva brukes forresten? Holder det med sykkelhjelm eller bør hun ha noe annet? Som det står lenger ned i tråden her; sykkelhjelm beskytter i liten grad mot skøyteskader. Sykkelhjelmen beskytter mot skader som typisk skjer med fall / stup fremover i bakken, mens skøytefall stort sett er bakover med bakhodet rett i isen.. Så du trenger en alpin- eller skøytehjelm. 0 Siter
Reg@l Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Ingen hjelm, ingen skøyter. Sånn er det her hvertfall. Sjansen for at de detter på baken og smaller hodet i isen er vel rimelig stor. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Ser at nesten alle under her bruker hjelm, og at skole krever det. Minstemann (10) var på skøyter med skolen her om dagen, og jeg spurte ham om det var noen som hadde hjelm. Det var ingen som hadde! Men jeg er jo enig i at det ville vært en god ide...men når ingen andre har, tror jeg at jeg får problemer med å kreve det Det nytter ikke å få hjelm på de store ungene her vi bor ihvertfall. Vi klarer å få hjelm på barn opp til 3-4 klasse. (jobber i skole) 0 Siter
emin Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Som det står lenger ned i tråden her; sykkelhjelm beskytter i liten grad mot skøyteskader. Sykkelhjelmen beskytter mot skader som typisk skjer med fall / stup fremover i bakken, mens skøytefall stort sett er bakover med bakhodet rett i isen.. Så du trenger en alpin- eller skøytehjelm. Da skjønner jeg ikke hvorfor det står i brosjyra fra helsestasjonen at sykkelhjelm funker bra til skøytebruk. Det burde de ta tak i og rette opp. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.