Gå til innhold

Full av utslett (prikker)

Anbefalte innlegg

Gjest vannkopper

Min 7 år gamle sønn er "full" av utslett. Det startet på hendene/armene. Prikkene er ikke store og de klør vistnok ikke så mye heller. Jeg synes det minnet svært om vannkopper men vi var i da på helsestasjonen og de mente de det ikke var vannkopper. Da det var meget travelt på legesenteret idag så måtte vi komme igjen imorgen slik at en lege kunne se på utslettet. Noen som har vært ute for noe lignende? Jeg for min del tror fremdeles at det kan være vannkopper.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213352-full-av-utslett-prikker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vannkopper

Fjerde barnesyksdom?

Elveblest?

Ja, en eller annen her nevnte fjerde barnesykdom. Selv vet jeg ikke noe om den. Det kan også være elveblest som du skriver.

Takk for svar :)

Får forhåpentlig vite sikkert hva det er i morgen, men jeg blir alltid litt engstelig når barn er syke.

Gjest vannkopper

Ja, en eller annen her nevnte fjerde barnesykdom. Selv vet jeg ikke noe om den. Det kan også være elveblest som du skriver.

Takk for svar :)

Får forhåpentlig vite sikkert hva det er i morgen, men jeg blir alltid litt engstelig når barn er syke.

Glemte å si at barnet ikke har, eller har hatt, feber.

Gjest ikke vannkopper

Vannkopper starter for det meste på rygg/mage har jeg lest, men. Det er små røde væskefylte blemmer, tydelig avgrensa vannblemme i midten av prikkene

Tusen takk for svar. Da er det nok ikke vannkopper, for det er ikke tydelige vannblemmer i midten.

Annonse

Gjest ikke vannkopper

En liten oppdatering :) - Utslettet (små prikker) startet ikke på hendene men på ørene. Så kom det mer utslett på armene, deretter kneene og litt på leggene. Utslettet startet på torsdag, og har altså vart i noen dager. Da kan det vel ikke være elveblest? Vi har lurt på om det kan være noe han ikke tåler men kan ikke komme på at han har vært i kontakt med noe uvanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...