Gå til innhold

Søknad om politiattest.

Anbefalte innlegg

Gjest Kannoenhjelpemeg?

Skal søke om uttømmende politiattest, da vi skal søke om adopsjon.

Fikk beskjed fra politiet at vi måtte møte opp personlig, og at vi måtte ha med et skriv der det står at vi må ha uttømmende politiattest fordi vi skal søke om adopsjon.

Hva slags skriv skal jeg ta med?

Kan vel ikke være så firkantet at jeg må få bv-dama til å lage et slikt skriv til oss?

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213395-s%C3%B8knad-om-politiattest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mamachina

Høres litt rart ut synes jeg.

Vi bare hentet et skjema hos lensmannen som vi fylte ut og leverte fra oss og dagen etter fikk vi uttømmende attest i posten. Men vi bor på landet - det kan jo være anneredes i de store byene. Kan du ikke ringe foreningen og høre med dem - hvis det er riktig at politiet kan forlange et slikt skriv så må jo foreningene trå til synes jeg da.

Gjest chinamom

Dette stemmer ikke.

Politiet har et eget skjema for "bestilling" av politiattest. Dette sender de dere i posten. Så fyller dere ut - passer på å skrive at dere trenger uttømmende attest grunnet adopsjon - og returnerer pr. post/oppmøte.

De sender skjema i retur til dere.

Gjest en som venter

Dette stemmer ikke.

Politiet har et eget skjema for "bestilling" av politiattest. Dette sender de dere i posten. Så fyller dere ut - passer på å skrive at dere trenger uttømmende attest grunnet adopsjon - og returnerer pr. post/oppmøte.

De sender skjema i retur til dere.

Det stemmer at politiet har et eget skjema for dette, men noen steder krever de personlig oppmøte for å hente og fylle ut skjemaet også. Medbragt legitimasjon, selvfølgelig.

Annonse

Gjest barnevernsarbeider

Dette papiret har BV ferdig...De trenger bare å stemple det før du får det. Vi fikk skjemaet samme dag som vi leverte inn søknad om adopsjon.

Når du henvender deg til barneverntjenesten for å få søke om adopsjon, skal du få søknadspapirer og diverse skjemaer for utflylling tilsendt fra barneverntjenesten. Deriblant et ferdig skjema for politiattest. Skjemaet skal stemples av barneverntjenesten, og det skal påskrives at det gjelder utenlandsadopsjon. I utgangspunktet skal du møte opp personlig å levere det, men det er mulig noen lensmannskontorer/politistasjoner ikke er riktig så nøye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...