Gå til innhold

Utenlandsadopsjon uten foreningene ? langt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Vet ikke helt hvordan jeg skal få forklart dette, men here goes:

Min ektefelle, med statsborgerskap i et annet europeisk land, har mulighet for å sette igang adopsjon i hjemlandet på begges vegne der,selv om vi bor her i Norge.

Hvordan går man frem i forhold til de norske myndighetene i forbindelse med en slik adopsjon?

Vi behøver ikke hjelp fra de norske adopsjonsforeningnene, og vi ordner alt i forhold til det andre landet. Må de allikevel involveres? Barn fra landet det gjelder, blir forøvrig formidlet til Norge via en av adopsjonsforeningene.

Håper noen har erfaring fra dette, vet ikke helt hvilken ende jeg skal starte fra. :-)

Mvh,

jayla

Videoannonse
Annonse
Gjest chinamom
Skrevet

For at adopsjonen skal bli godkjent her - og barnet få norsk statsborgerskap - må dere få godkjenning i Norge når dere er bosatt her.

Selve adopsjonen kan vel gjennomføres uten forening i enkelte tilfeller - kontakt BUFETAT for informasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...