Gå til innhold

Skal pappaen slippe nattevåk?

Anbefalte innlegg

Det var derfor jeg skrev "fri" på denne måten.

Hun har iallefall bedre sjans til å legge seg nedpå sofaen, om ikke gulvet er skinnende rent el.l. så KAN det vente litt.

Greit at pappaer hjelper til, men jeg har aldri krevd at han skulle ta sin tørn på natta, så lenge han skal møte våken og opplagt på jobb.

I helgene hadde vi hver vår morgen hvor vi kunne sove, men somsagt, jeg forlangte aldri nattevåk når han skulle på jobb dagen etter.

Jeg skjønner hva du mener, men så er også babyer så forskjellige. For meg var det uaktuelt å gå oppe i fire timer i strekk med mellomsten midt på natta. Det klarte jeg bare ikke å få til, så mannen min måtte selvsagt ta sin tørn. På dagtid sov hun maks 20 minutter i strekk, så når jeg endelig hadde sovna så våkna hun....

Minsten var stort sett grei på natta. Hun våkna for pupp og sovna gjerne ved siden av meg etterpå. Pappaen pleide å ta henne opp når hun skreik og gav henne så til meg. Jeg er en sånn som ikke får sove igjen hvis jeg må stå opp av senga. Han huska knapt nok at han hadde henta henne..

Jeg tror det er viktig at mannfolk forstår at de også må ta sin del av ansvaret. Hadde det vært de som hadde vært hjemmeværende, tror jeg neppe mor hadde forlangt å få sove hele natta gjennom..

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

13

• Katt-ja

5

• Mrs. Wallace

3

• Spirello

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Har man en spesielt krevende baby, så bør han kanskje hjelpe _litt_ til. Men han har jo ingen muligheter for å ta igjen den søvnen han har mistet. Kanskje han heller kan ta babyen når han kommer hjem fra jobb, slik at mammaen kan sove noen timer da?

Jeg jobber, pappaen er hjemme. Og han tar selvfølgelig nattevåk. Om jeg skal få i nærheten av nok søvn, så er jeg totalt avhengig av å få en normal natt. Som oftest tilbyr jeg meg å ta helgene, men han bare hopper opp av senga før jeg får summet meg. Han har ikke noe i mot det.

Når han jobbet og jeg var hjemme, så tok han et nattevåk (babyen våknet vanligvis tre ganger), men fikk sove hele morgenen. Han begynte ikke på jobb før på formiddagen.

Jeg mener at pappaen bør få sove når han skal på jobb om dagen. Du bør sørge for å legge deg nedpå hver gang babyen sover, slik at du kan få litt hvile. På samme måte bør pappaen la deg få sove ut litt i helgene.

Jeg forventa at mannen min tok seg av Snorkfrøken på nattetid da han hadde sin del av permisjonen og jeg skulle på jobb.

Ikke alle babyer sover på dagtid. Min gjorde ikke det. Men så gikk jeg på en smell også, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...