Gå til innhold

Utfordringer i skolen

Anbefalte innlegg

Min sønn begynte i første klasse nå i høst. Han kunne så og si alle de store bokstavene og mange av de små når han begynte på skolen. De får oppgaver på skolen, bl.a med å sette inn bokstaver i ord o.l., dette gjør han lett. Min sønn knekte koden noen uker før jul. Han greier nå å lese ordhelt opp til syv bokstaver. Vi øver hjemme. Han har ikke lest for læreren sier han. Det jeg reagerer på er at han ikke får noen leselekser hjemme. Han har ikke fått noen lesebok heller. Vet at noen andre i klassen hans har fått det. Hvorfor får ikke han det da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213595-utfordringer-i-skolen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å selv skaffe egne bøker til han, enten ved å låne på bibiloteket, eller kjøpe selv. Samarbeid med læreren og bli enige om et opplegg.

Thorbjørn Egners lesebøker er til salgs igjen tror jeg.

mvh

Jo, vi har jo egne bøker hjemme som han kan øve på. Men jeg synes det er rart at han ikke får lesebok når andre i klassen hans har fått det. Jeg er nesten redd læreren undervurderer ham. Min sønn synes også det er urettferdig at ikke han har fått lesebok.

Jo, vi har jo egne bøker hjemme som han kan øve på. Men jeg synes det er rart at han ikke får lesebok når andre i klassen hans har fått det. Jeg er nesten redd læreren undervurderer ham. Min sønn synes også det er urettferdig at ikke han har fått lesebok.

Sorry da missforsto jeg deg helt. Fikk ikke med meg at de andre i klassen har fått lesebok.

Selvsagt burde han også få lesebok. Be læreren om å orden det i løpet av et par dager. Ærlig talt.

mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...