Gå til innhold

Hvordan få han til å spise igjen?

Anbefalte innlegg

Gjest spiser ikke

Min snart 5 år gamle sønn var syk med omgangssyke like før jul. Han var skikkelig dårlig i nesten en uke, og vekta gikk ned.

Nå er det over 2 uker siden han ble frisk igjen, men appetitten er det dårlig med. Han spiser nesten ikke noe, og sier ikke at han er sulten.

Så nå ligger han vel på ca 1/2 brødskive eller 1 knekkebrød til frokost, noe tilsvarende til lunsj, en minimal middagsporsjon (f.eks. 1 potet og bare det) og kanskje et knekkebrød igjen til kvelds, eller helst bare et eple.

Alle skjønner jo at dette blir litt lite, vel, alle unntatt han. Han orker ikke mer. Er ikke sulten. Har ikke lyst på. Får vondt i magen hvis han spiser for mye.

Noen gode forslag?

Kan legge til at han er ca 104 cm lang og veier nå 14,8 kg. Han gikk ned fra ca 15,8 da han ble syk før jul.

Fortsetter under...

Gjest katten kathinka

I perioder spiser ikke mine barn heller mer enn det du skisserer. Særlig minstemann på 5.

Pass på å gi vitaminer og kanskje litt frukt/grønt i tillegg, og ikke stress med maten, så går det seg nok til igjen.

Spisingen går ofte i perioder synes jeg.

Han spiser ikke alarmernde lite. Jeg synes ikke du skal stresse så mye med dette. La ham få litt tid på seg. La magesekken gradvis venne seg til større mengde mat.

Tilby, hvis du vil, oppskårne gulrøtter innimellom (eller ferdige babygulrøtter).

Annonse

Synes du kan slappe av litt til. Gi blaffen et par uker til, senk skuldrene og se om det retter seg. Vi har hatt det tilsvarende her, men forige uke begynte jenta å spise igjen. Nå spiser hun mer enn hun noengang har spist, hun har alltid vært småspist. Her snakker vi nå om tidvis 4 brødskiver til kvelds og masse middag. Pass på at han drikker nok og gi vitaminer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...