Gå til innhold

mat til 6 mnd

Gjest begynner å bli litt slitsomt

Anbefalte innlegg

Gjest begynner å bli litt slitsomt

Nå har babyen på 6 mnd fått grøt (fra bittesmå smaksprøver til litt mer) i to uker. Hun ser ut til å like det, men hver natt fra ca kl 23.00 våkner hun enten hver time eller annenhver time (gråter i søvne før hun våkner). Hun promper også veldig mye. Det virker som om hun har knip. Det eneste som duger er puppen.

Reagerer hun på grøten? Hva skal jeg isåfall gjøre da?

Eller tror dere at hun er så sulten at hun vil ha mat så ofte?

Hun tar ikke flaske og jeg tror ikke jeg har så mye melk på kveldstid. Noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213641-mat-til-6-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv med f.eks. most gulrot i stedet om du tror luft er problemet. For øvrig synes jeg det ved 6 mndr bare er å øke på med fast føde.

Er det pulvermelk i grøten du bruker? Kan også være en ide å bruke grøt uten tilsatt melk og heller bruke din egen melk til å lage grøten med. Alternativt kan man droppe grøten og bruke frukt og grønt i stedet.

Det første jeg ville prøvd var å øke mengden fast føde betraktelig. En gradvis økning selvfølgelig. Fra ca 6 mndr trenger de som regel mer. De er også store nok til å takle det. Det kan bety kjærkommen nattero for mor og far.

Morsmelken inneholder jo masse flotte fordøyelsesensymer. Så det er en stor fordel å vende barnet til mest mulig mat før ammingen tar slutt.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213641-mat-til-6-mnd/#findComment-1563982
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...