Gå til innhold

Lengde og vekt ved 4,5 - 5 års alder

Anbefalte innlegg

Gjest spiser ikke

Jeg lurer - dette har sikkert vært oppe før, men likevel.

Gutten min er mellom 4,5 og 5 år, ca 104 cm lang og 14,8 kg. Jeg ser jo at han er litt mindre enn snittet, men lurer jo på hva som er vanlig. Jeg går jo ikke rundt og spør andre foreldre hvor store og tunge ungene deres er. :-)

Så noen som kan si hva deres barn har veid og hvor lange de har vært på samme alder?

Ta gjerne med om barnet alltid har vært stort / lite. Min var over 4 kg ved fødsel.Var over snittet fram til 8 mnd alder, deretter har han gradvis krabbet nedover kurven.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213681-lengde-og-vekt-ved-45-5-%C3%A5rs-alder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi er 4,5. Hun er 107 cm høy og veier 20 kilo. Hun spiser ganske gjennomsnittlig tror jeg, ikke enormt mye.

Hun var stor ved fødselen, 4815 g/ 55 cm, og har hele tiden ligget litt over snittet på vekt. Høyden har vel vært gjennomsnittlig.

Dattera mi blir 4 snart, men ho er 108 cm og veier 19 kg, så ho er stooooor!

Poenget mitt er at så lenge ungen spiser normalt, er i godt humør (vel, stort sett ihvertfall!?) og ellers virker kvikk og rask, er det ikke annet å gjøre enn å vente og se hva som skjer. Jenta mi var forresten bare 3020 gr og 48 cm da ho ble født, men ho vokste veldig fort og er nå langt over de andre på sitt kull i barnehagen ihvertfall.

Minsten i huset, derimot, er av den "smale" sorten, men han spiser som en hest!;-)

Ta det med ro, det er mi mening!;-)

Annonse

Gjest amparro

Jenta mi er 4,5. Hun er 107 cm høy og veier 20 kilo. Hun spiser ganske gjennomsnittlig tror jeg, ikke enormt mye.

Hun var stor ved fødselen, 4815 g/ 55 cm, og har hele tiden ligget litt over snittet på vekt. Høyden har vel vært gjennomsnittlig.

Jenta mi er 4 1/2 år. Hun var 110 cm lang for noen måneder siden. Hun veier vel rundt 19-20 kg. Hun er høy for alderen. Hun var verken liten eller stor ved fødsel, helt passe :-) Hun hadde en sykdom som gjorde at hun gikk veldig ned i vekt og folk trodde hun var nyfødt når hun var 4-5 mnd!!!

Gutten min er 5 år og 4 mnd nå. Har vært på helsestasjonen med de to minste idag, og han var med. Så da målte og veide jeg han også for "artig skyld". Han var 118 cm og 24,8 kg. Men han hadde jo klær på, så han er vel ca 23 kg da.

Han har bestandig vært stor for alderen.

Annonse

Fant mål fra den perioden på eldstemann her. Da han var 4 år og 8 mndr var han 113,5 cm og 18,7 kg. Som de andre søsknene har han vært over gj.snittet på høyde i forhold til alder, men under gj.snittet på vekt i forhold til høyde hele veien.

Dattera mi blir 4 snart, men ho er 108 cm og veier 19 kg, så ho er stooooor!

Poenget mitt er at så lenge ungen spiser normalt, er i godt humør (vel, stort sett ihvertfall!?) og ellers virker kvikk og rask, er det ikke annet å gjøre enn å vente og se hva som skjer. Jenta mi var forresten bare 3020 gr og 48 cm da ho ble født, men ho vokste veldig fort og er nå langt over de andre på sitt kull i barnehagen ihvertfall.

Minsten i huset, derimot, er av den "smale" sorten, men han spiser som en hest!;-)

Ta det med ro, det er mi mening!;-)

Min var 112cm og 17,5 kg da hun var 4 år og 2mnd :o) Nå er hun 5 1/2 og er i overkant av 120 cm og 20 kg.Rager over de fleste på sin alder hun også, ja. Hun var 53cm lang ved fødselen og har to lange foreldre, så det er jo ikke overraskende.

Eldstejenta var 118 cm og 24 kg, da hun var 4,5 år og 3750 gr/ 51 cm ved fødselen. Hun har alltid vært lang og nå da hun er 10 år, er hun ca 152 cm.

Mellomste gutten var 118 cm og 21 kg, da han var 5,5 år og 4050 gr/ 53 cm ved fødselen. Han har også alltid vært litt lang i forhold til jevnalderene gutter.

Mis er 105 cm og veier ca 15 kg, hun ble 4 i mai. Hun var helt gjennomsnittlig da hun ble født, 3420 gr og 49 cm. Hun var litt chubby da hun var baby, men det har hun ikke vært etter hun begynte å gå. Hun er ikke spesielt liten i forhold til de andre 4 åringene i bhg, hadde hun vært det hadde det heller ikke plaget meg spesielt. Verken jeg eller faren er spesielt kraftige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...