Gå til innhold

Når barn ikke vil i bursdager e er bedt i

Anbefalte innlegg

Det hadde aldri falt meg inn å manipulere mine barn!

Å true med at han ikke får ha eget brusdagsselskap fordi han ikke har lyst til å gå i en eller annen bursdag kommer inn under min definisjon av manipulasjon. Konsekvensen er så uforholdsmessig fyktinngydende i forhold til "forseeslsen" at barnet ikke lengre kan vite hva det vil.

mvh

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

12

• Mrs. Wallace

4

• Rhea Silvia

3

• Bris1365380442

2

Mest aktive i denne tråden

Dette må ungene få velge selv.

Synes faktisk det er et ganske grovt overtramp av deg å true med at sønnen din ikke får feire bursdagen sin. Det er vel ikke akkurat en trussel du er klar for å gjennomføre. Eller?

Det er helt vanlig at gutter og jenter ikke vil gå i selskap til hverandre. Helt naturlig del av barnekulturen og det er ikke noe vondt i det.

Hos oss har det ikke vært noe problem med at guttene ikke ville gå i jentebursdag - og omvendt. I de aller fleste selskapene har det vært en blanding av jenter og gutter.

Gjest prinsesse og prinse mamma

Har aldri hatt problemet, fordi her i huset elsker alle selskaper. Her står alle på hodet for å klare å bli med på alle bursdager, selv om det betyr ekstra kjøring og planlegging for mor eller far.

Å tvinge har vel ikke noe for seg.

Det er bedre å fokusere på at han er bedt forde den andre liker han, at det trolig blir morsomt uansett, at han bør gå og være der en stund, men han kan forlate selskapet om det fremdeles er kjedelig.

OGså ville jeg tenkt over hva som har skjedd siden gutter og jenter alt i en alder av 5 år er blitt så "forskjellige" at de ikke vil gå i hverandres selskaper.

DET synes jeg faktisk er mer betenkelig.

Vi motiverer slik du beskriver, det er det jeg mener.

Jeg spekulerer også fælt på hvorfor det er så masse jente og gutteting, og har tatt det opp i barnehagen.

Hos oss har det ikke vært noe problem med at guttene ikke ville gå i jentebursdag - og omvendt. I de aller fleste selskapene har det vært en blanding av jenter og gutter.

Slik det har vært her også det.

Å true med at han ikke får ha eget brusdagsselskap fordi han ikke har lyst til å gå i en eller annen bursdag kommer inn under min definisjon av manipulasjon. Konsekvensen er så uforholdsmessig fyktinngydende i forhold til "forseeslsen" at barnet ikke lengre kan vite hva det vil.

mvh

Greit at du synes det. Jeg er ikke enig i det.

Annonse

Har aldri hatt problemet, fordi her i huset elsker alle selskaper. Her står alle på hodet for å klare å bli med på alle bursdager, selv om det betyr ekstra kjøring og planlegging for mor eller far.

Det er bedre å fokusere på at han er bedt forde den andre liker han, at det trolig blir morsomt uansett, at han bør gå og være der en stund, men han kan forlate selskapet om det fremdeles er kjedelig.

OGså ville jeg tenkt over hva som har skjedd siden gutter og jenter alt i en alder av 5 år er blitt så "forskjellige" at de ikke vil gå i hverandres selskaper.

Det er helt natrulig at de har guttegreier og jentegreier. Det er bare vi foreldre som er så paranoide i forhold til likestilling.

Vi har ganske enkelt erkjent at ungene som oftest har mest til felles med og kommer best utav det med barn av samme kjønn.

For deres voksne liv tror jeg foreldrenes eksempel har langt mer å si.

mvh

Greit at du synes det. Jeg er ikke enig i det.

Etter mitt syn er barnets egen bursdag en så viktig begivenhet for barnet at det er rått parti og psykisk brutalitet å true med og avlyse den. Det bør høre inn under trussel- og sanksjonfri sone.

Man kan stjele all glede fra barna over det de får ved å stadig vekk knytte trusler og prestasjoner til det. Jeg steller i stand bursdag til barna mine fordi det er noe jeg vil gi dem fordi jeg elsker dem, helt uavhengig av hvor fornøyd jeg er med deres oppførsel og valg.

mvh

Om vesla ikke vil i en bursdag, så drar ho ikke dit. Gjør ikke noen stor sak av det. MEN er nøye med å gi beskjed om at ho ikke kommer. Du må vel kunne finne en grei unnskyldning for det?

De fleste barn har også mer enn nok barn i bursdagen sin, og det er ingen krise om det er noen som ikke kommer.

Det er helt natrulig at de har guttegreier og jentegreier. Det er bare vi foreldre som er så paranoide i forhold til likestilling.

Vi har ganske enkelt erkjent at ungene som oftest har mest til felles med og kommer best utav det med barn av samme kjønn.

For deres voksne liv tror jeg foreldrenes eksempel har langt mer å si.

mvh

En ting å ha jente- og gutte-greie, jeg har både guttogjente så det ser jeg jo. Men å være så totalt adskilt at de ikke kan gå i hver sin bursdag, det synes jeg er rart.OG, ja jeg tror kanskje begge parter taper på det også, at de deler seg.

Mine barn har både gutte og jentevenner, og det selv om gutten min er veldig gutt og jentene mye mer jentete enn jeg noen gang har vert.

Sønnen min og bestekmpisen hans ( som kommer fra bare en guttefamilie) innkluderer både klassevenninnene og andre jenter i leken. OG tar del i deres lek, De er forresten ektremt lite kjønnsbevisste i leken, slik at jentene herjer like mye og er aktive som guttene, mens gutta mer enn gjerne tar del i mer "myke " leker.

For meg er det kunstig med denne hysteriske "jentelus" og "guttelus greia"

Vi motiverer slik du beskriver, det er det jeg mener.

Jeg spekulerer også fælt på hvorfor det er så masse jente og gutteting, og har tatt det opp i barnehagen.

Gutter og jenter ahr godt av å leke sammen med de samme tingene.Jeg synes det er blitt mye mer kjønndelt de siste årene og det synes jeg er beklagelig.

Jeg tror nok du får gutten din med i selskap, og at han finner ut at det er koselig ( i det minste får han godteri :-))

Annonse

Du har skrevet mange fornuftige ord, både her og i de andre innleggene, så jeg gjør det så enkelt at jeg sier: enig!

Ingen grunn til å applaudere holdninger som går på at man ikke leker med jenter/gutter bare fordi de er jenter/gutter. Tenk på alt ungene går glipp av på den måten.

Gjest collett

Nå vet jeg at gutten min sannsynligvis kommer til å gå til slutt da..Det er mye opp til oss voksne hvordan vi motiverer.

Motiverer? Synes det minner mer om tvang jeg. Gutten har jo ikke noe reelt valg så lenge du truer din egen sønn med å ikke få feire bursdagen sin. Synes faktisk det er hjerterått.

Gjest collett

Det er da like ærlig å fortelle at noen ikke kommer uten å begrunne det.

Å si grunnen kan være langt mer uhøflig. Jeg begrunner faktisk svært sjeldent hvorfor jeg eller mine barn ikke kan gjøre noe.

Skal jeg gjøre en avtale sier jeg bare at den dagen passer desverre ikke, men neste uke.... Hvorfor er fullstendig irelevant.

Om folk kommer med lange forklaringer får jeg derimot følelsen av at her var det mye å bortforklare...

mvh

Joda, men hvis man kjenner vedkommende godt er det fullt mulig å "gjennomskue" det hvis noen bare sier at det ikke passer. Jeg pleier i alle fall å gi en nærmere forklaring når det gjelder veninner el.l.

Motiverer? Synes det minner mer om tvang jeg. Gutten har jo ikke noe reelt valg så lenge du truer din egen sønn med å ikke få feire bursdagen sin. Synes faktisk det er hjerterått.

Du skal få synes det!

Joda, men hvis man kjenner vedkommende godt er det fullt mulig å "gjennomskue" det hvis noen bare sier at det ikke passer. Jeg pleier i alle fall å gi en nærmere forklaring når det gjelder veninner el.l.

Enklere å aldri begrunne. Så er det like mye og lite og spekulere i hver gang.

Det viktige er jo faktisk at man gir beskje.

mvh

Nestor sin mamma

Vi har vært helt ærlige og sagt at X ikke kommer fordi han er litt "sær" og ikke går i noen bursdager for tiden.(Han fikk ha selskap selv for det altså!)

Alle vi snakket med da syntes det var en helt grei grunn.

Alle unger har sine særheter,sånn er det faktisk bare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...