Gå til innhold

Barneferie i Danmark (erfaringer)

Anbefalte innlegg

Gjest feriemodus...

Hei!

Skal til danmark en uke eller to i sommer, med bil og to barn og trenger mange tips.

Er helt blank på geografi og boforhold i danmark, men her er våre ønsker:

En tur til Legoland og Løveparken

Bo nære en flott sandstrand og ikke for langt unna en by kanskje?

Ikke altfor lange kjøreavstander til ferge/legoland fordi vi reiser med liten baby.

leie hus? campinghytter? motell?

Hvor skal vi bo og hvorfor?

Håper på maaaange tips!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213957-barneferie-i-danmark-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere må enten regne med å kjøre litt fra ferga til bostedet, eller fra bostedet til Legoland / Løveparken. Da forutsetter jeg at dere kommer med båt til nord-Jylland, altså Frederikshavn eller Hirtshals.

Vi har foretrukket det siste, altså å bo ikke altfor langt unna Legoland de gangene vi skulle dit, og heller kjøre litt den første dagen for å komme til bostedet. Dere må jo til området (minst!) to dager for å få med både Legoland og Løveparken.

Ringkøping fjord- eller Søndervig-området er eksempler på steder i OK kjøreavstand.

Her er en fin dansk link, du finner mer om de forskjellige distriktene og attraksjonene der:

http://www.rejse-guide.dk/ferieidanmark/

Danske nettsider er gode, og det er mange steder du kan bestille gratis brosjyrer.

Vi har pleid å bo på feriesentre, der er det høy standard og lett å finne på noe å gjøre for barna. ("Feriesenter" kan høres ut som en turistghetto av verste syden-type, men det er ikke sånn. Se linken.) Men det er også massevis av fine sommerhus til leie på Jylland. Vær ute i god tid hvis dere skal reise midt i ferietiden.

Lurer du på noe konkret etter å ha orientert deg litt, så legg inn et nytt spørsmål. Det er mange her som har feriert mye i Danmark.

vi gjorde dette i fjor. Vi bodde ved en liten koselig landsby som heter Blåvann. Vi leide hus, det er høy standard på husene der. Blåvann er kjempekoselig, du har alt du trenger der, det går også an å shoppe litt.

Nærmeste større by er Esbjerg. Dette befinner seg på Jylland, en times kjøretur fra Legoland, løveparken er litt nærmere, tror jeg.

Stranden ved Blåvann er den vakreste stranden jeg har sett, tror jeg. Det sies at det blåser mye der, men vi var veldig heldige med været. Rene syden, bare uten trengselen!

Vi skal til Danmark igjen denne sommeren, men da skal vi bo i et hus nærmere "oss". For det er jo ganske langt å kjøre til Blåvann, da. Men dersom dere skal til legoland, anbefaler jeg dere dette stedet! Vi har vært i legoland, så neste gang har vi ikke behov for å bo i nærheten av den parken. I stedet for å leie hus, kan dere også bo i en av de mange feriesentrene.

God tur! Danmark er toppen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...