Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Husker ikke og det er pakket ned... Men de selger garn + mønster på Nøstebarn. Superlett å strikke. Send en mail til NØstebarn hvis du ikke får svar her, de pleier å svare dagen etter.

www.nostebarn.no

Garnet er i hus - og siden det er så såre enkelt tenkte jeg ikke på oppskrift.

Garnet er i hus - og siden det er så såre enkelt tenkte jeg ikke på oppskrift.

Jeg har notert dette fra sist jeg strikket og kan ikke huske jeg endret det. Fant det på nettet da.

Strikkes av MERINO LAMMEULL Legg opp 160 masker på pinne nr. 6(125 gr.garn) eller 170 masker på pinne nr. 6 (200 gr.garn) og strikk vanlig rettstrikk frem og tilbake til ønsket størrelse. Hvis ønskes hekles en kant musetakker rundt teppet.

Hvis du ønsker det kan du hekle en kant rundt: 1.rad: Fastmasker. 2 rad: 1 fastm. 3 luft., fastm. iførste luftm. Hopp over 1 fastm., 1 fastm. i naste.

Hvor kjøpte du garn? Går det an å kjøpe det andre steder enn nøstebarn? Fikk så lyst på ett til...

Jeg kjøpte på Nøstebarn (bor i Oslo). Aner ikke om de selger askeladdengarnet andre steder.

Jeg har laget min egen variant: Strikker med tynnere pinner, prøvde meg litt fram til jeg syntes det ble passe løst, som var pinne 3.5, og strikker diagonalt fra hjørne til hjørne. Da kan jeg begynne å felle igjen når jeg synes det er passe stort. Det blir kjempefint :-)

Strikket et til niåringen min da hun var baby også, på akkurat samme måte, men i finull fra husfliden - det var før jeg viste om Nøstebarn. Det har blitt knallmye brukt.

Annonse

Jeg kjøpte på Nøstebarn (bor i Oslo). Aner ikke om de selger askeladdengarnet andre steder.

Jeg har laget min egen variant: Strikker med tynnere pinner, prøvde meg litt fram til jeg syntes det ble passe løst, som var pinne 3.5, og strikker diagonalt fra hjørne til hjørne. Da kan jeg begynne å felle igjen når jeg synes det er passe stort. Det blir kjempefint :-)

Strikket et til niåringen min da hun var baby også, på akkurat samme måte, men i finull fra husfliden - det var før jeg viste om Nøstebarn. Det har blitt knallmye brukt.

Høres fint ut. Det skal jeg prøve.

Var finull samme kvalitet, like bra som Nøstebarn?

Høres fint ut. Det skal jeg prøve.

Var finull samme kvalitet, like bra som Nøstebarn?

Om du sender meg mail en kan jeg sende deg et bilde :)

[email protected]

Finull er ikke ubehandlet, og litt tykkere. Det er nok ikke like mykt heler, selv om det blr en del mykere etter en omgang med milo i vaskemaskina. Jeg bruker det mye til gensere, tova votter og sånt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...