kizmiaz Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Min 7 mnd gamle gutt strever fælt med seg selv for tiden, i en ukes tid nå har han sutret og klaget og vil bare sitte på fanget og bli båret rundt, Nattesøvnen har også vært merkbart dårligere i mange netter på rad. Han har hatt feber litt til og fra, den kommer og går, og særlig om natten. I natt hadde han f.eks. 38,6 i feber og han har 38 nå i ettermiddag, etter en feberfri dag.For en ukes tid siden hadde han plutselig 39,6 i feber, da var han skikkelig brennvarm. Tror det var virus, for søsknene var også syke da....Men feberen som kommer og går annenhver-tredjehver dag, kanskje det er tegn på tannfrembrudd ? ser to hvite "kuler" på tannkjøttet nederst. Ingen av de andre barna hadde feber, men mellomste mistet apetitten når han fikk tenner, husker jeg. Erfaringer hos dere når barna fikk tenner ? Noe som kan lindre ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214010-tannebisser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torv Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Da har vi like gamle barn vi :0) Minsten har akkurat samme tegnene, men uten feber. De sier at det ikke skal være noen sammenhent mellom tenner og feber, og at dette eventuell er tilfeldigheter. Men jeg husket at på førstemann, merket jeg det på bæsjingen også!! Det som er så dumt, er at våre rutiner, blir helt snudd på hodet i denne perioden. Jeg lurer på om vi må "innarbeide" de på nytt igjen, eller om de har fått festet seg likevel etter så kort tid. Vi må nok belage oss på å gå med barn i armene en liten stund! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214010-tannebisser/#findComment-1567846 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kizmiaz Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Da har vi like gamle barn vi :0) Minsten har akkurat samme tegnene, men uten feber. De sier at det ikke skal være noen sammenhent mellom tenner og feber, og at dette eventuell er tilfeldigheter. Men jeg husket at på førstemann, merket jeg det på bæsjingen også!! Det som er så dumt, er at våre rutiner, blir helt snudd på hodet i denne perioden. Jeg lurer på om vi må "innarbeide" de på nytt igjen, eller om de har fått festet seg likevel etter så kort tid. Vi må nok belage oss på å gå med barn i armene en liten stund! Lykke til! Takk for svar! Ja, det er sikkert mange forskjellige tegn på tannfrembrudd. Tenkte at feber var et av dem, men som du sier, det trenger absolutt ikke være det.Det er jo så mange virus og forkjølelser ute og går nå, så det er like sannsynlig at det er det. Ja, har også merka det på bæsjinga på barna når tenna kom, rart at det gir sånne utslag. Hele kroppen blir kanskje litt i ulage ? Hm.Ja rutinene går lett føyken, hos oss er det særlig natten som er blitt annerledes. Men dagrutinene er stort sett de samme. Min erfaring er at de komer fort inn i rutinen som er vanlig igjen, både etter sykdom og annet. Hvor langt har dere kommet med fast føde, forresten ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214010-tannebisser/#findComment-1567898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Dentinox får du kjøpt på apoteket og er til å smøre på såre gommer. Hjelper i 5 minutter eller noe her, akkurat nok til at hun sovner, av og til iallefall. Man får ikke feber av at tennene kommer, men mange får lettere tenner når de har feber. Det er forskjellig hvor mye plaget barna blir av tennene, men urolige netter er iallefall vanlig. Kald bitering kan også hjelpe litt. (kan legges i kjøleskapet..) Her har frøkna bare vært urolig en natt før hver tann, men har hørt om noen som har vært urolige i flere uker før hver eneste tann. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214010-tannebisser/#findComment-1567910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torv Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Takk for svar! Ja, det er sikkert mange forskjellige tegn på tannfrembrudd. Tenkte at feber var et av dem, men som du sier, det trenger absolutt ikke være det.Det er jo så mange virus og forkjølelser ute og går nå, så det er like sannsynlig at det er det. Ja, har også merka det på bæsjinga på barna når tenna kom, rart at det gir sånne utslag. Hele kroppen blir kanskje litt i ulage ? Hm.Ja rutinene går lett føyken, hos oss er det særlig natten som er blitt annerledes. Men dagrutinene er stort sett de samme. Min erfaring er at de komer fort inn i rutinen som er vanlig igjen, både etter sykdom og annet. Hvor langt har dere kommet med fast føde, forresten ? Ehh...fast føde er en utfordring her. Han vil ikke ha, har prøvd alt, og jeg trodde jeg hadde gjort feilen med å gi for mye forskjellig. Men da jeg tok opp dette med helsesøster, sa hun at han antakelig ikke hadde utviklet svelget nok. Det var bare å ta tiden til hjelp. Er jeg heldig, får jeg i ham 1 ts til sammen på hvert måltid. Jeg serverer to måltider pr. dag. Ellers gir jeg D-vitamin dråper og jeg får i ham sviskesaft. Hva med dere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214010-tannebisser/#findComment-1568051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Takk for svar! Ja, det er sikkert mange forskjellige tegn på tannfrembrudd. Tenkte at feber var et av dem, men som du sier, det trenger absolutt ikke være det.Det er jo så mange virus og forkjølelser ute og går nå, så det er like sannsynlig at det er det. Ja, har også merka det på bæsjinga på barna når tenna kom, rart at det gir sånne utslag. Hele kroppen blir kanskje litt i ulage ? Hm.Ja rutinene går lett føyken, hos oss er det særlig natten som er blitt annerledes. Men dagrutinene er stort sett de samme. Min erfaring er at de komer fort inn i rutinen som er vanlig igjen, både etter sykdom og annet. Hvor langt har dere kommet med fast føde, forresten ? Vi merker også ekstremt mye bæsjing i periodene med tannfrembrudd. Ellers får jo småttinger tenner "hele tida", samtidig som de er mye syke de første årene, så det er jo ikke så rart at tenner+sykdom ganske ofte opptrer samtidig. Tror ikke det er fastslått at det er noen klar sammenheng. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214010-tannebisser/#findComment-1568063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Mine fikk første tenner da de var to måneder, og det merket vi lite til, annet enn at tennene kom. Eldstemann var litt plaget da hjørnetenne og første jekslene kom, det gjorde litt vondt, særlig på natten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214010-tannebisser/#findComment-1568547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kizmiaz Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Ehh...fast føde er en utfordring her. Han vil ikke ha, har prøvd alt, og jeg trodde jeg hadde gjort feilen med å gi for mye forskjellig. Men da jeg tok opp dette med helsesøster, sa hun at han antakelig ikke hadde utviklet svelget nok. Det var bare å ta tiden til hjelp. Er jeg heldig, får jeg i ham 1 ts til sammen på hvert måltid. Jeg serverer to måltider pr. dag. Ellers gir jeg D-vitamin dråper og jeg får i ham sviskesaft. Hva med dere? Akkurat, ja, høres kjent ut det der:-) Dere får ta tiden til hjelp. Sånn var det med min første iallfall, jeg fullammet henne i praksis til hun var 9-10 mnd. Hun var utrolig følsom for annet mat enn morsmelk og klarte ikke svelge. De to gutta mine har vært tøffere, for å si det sånn, og minsten nå spiser faktisk relativt bra med grøt og middagsmat. Dvs. jeg lager en halv dl grøt, og av og til spiser han hele den porsjonen, men mange ganger setter han igjen en del. Til middag er han nå oppe i et halvt "små-glass" med grønnsakmos eller kalv/grønnsaker. Og så liker han Hipp sin blandete fruktpure med havreflak til dessert, ca 1/3 stort glass om dagen. Han får altså bare to faste måltider om dagen, ett med grøt i tolv-ett-tiden og ett med middag/dessert i femtiden. Som du ser, det er ikke store porsjonene her heller:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214010-tannebisser/#findComment-1568699 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.