morsan Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg har ikke sett Tore denne gang, og bare noen få programmer i tidligere episoder, men da har jeg fått tilnærmet fnatt av hele "showet" som skapes rundt disse gjenforeningene. Og jeg er verken adoptert eller har adoptert eller skal adoptere!!! ;-) Husker særlig et program der ei jente ville spore opp sin biologiske mor i Sør-Amerika et sted. I Tores kommentarer brukte han konsekvent "mamma" om den som skulle finnes. F eks slik: "Vi kom fram til landsbyen og prøvde å finne hvor Lises mamma bodde..... Endelig kunne Lise få se sin mamma igjen.... osv osv" Selv om programmet ikke hadde handlet om en som var adoptert, hadde jeg reagert på at man benyutter "mamma" på en slik måte. Hun var da vitterlig en voksen person. Og fordi hun var adoptert virket Tores formuleringer som en understreking av at det jo var henne som var den _virkelige_ mammaen, da. Husker jeg så en dokumentar på svensk TV om dette å finne sitt biologiske opphav, hvor det var mange intervjuer med folk med ulike erfaringer/oppfatninger. Noen ønsket ikke å oppsøke dette. Andre ahdde oppsøkt, noen med positiv erfaring andre med negativ. Det var et nyansert og informativt program, som viste at det er et broget bilde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214106-tore-igjen/page/3/#findComment-1571695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg har ikke sett Tore denne gang, og bare noen få programmer i tidligere episoder, men da har jeg fått tilnærmet fnatt av hele "showet" som skapes rundt disse gjenforeningene. Og jeg er verken adoptert eller har adoptert eller skal adoptere!!! ;-) Husker særlig et program der ei jente ville spore opp sin biologiske mor i Sør-Amerika et sted. I Tores kommentarer brukte han konsekvent "mamma" om den som skulle finnes. F eks slik: "Vi kom fram til landsbyen og prøvde å finne hvor Lises mamma bodde..... Endelig kunne Lise få se sin mamma igjen.... osv osv" Selv om programmet ikke hadde handlet om en som var adoptert, hadde jeg reagert på at man benyutter "mamma" på en slik måte. Hun var da vitterlig en voksen person. Og fordi hun var adoptert virket Tores formuleringer som en understreking av at det jo var henne som var den _virkelige_ mammaen, da. Husker jeg så en dokumentar på svensk TV om dette å finne sitt biologiske opphav, hvor det var mange intervjuer med folk med ulike erfaringer/oppfatninger. Noen ønsket ikke å oppsøke dette. Andre ahdde oppsøkt, noen med positiv erfaring andre med negativ. Det var et nyansert og informativt program, som viste at det er et broget bilde. Jeg så noe av programmet på lørdag og jeg reagerte veldig på de to søsknene som ville finne broren som var adoptert bort, han hadde overhodet ikke hatt noe ønske om dette for han hadde jo hatt sin mor og far (de var døde nå tror jeg). Det hørtes ut på disse søsknene at nå skulle han være med på både ditten og datten, men det virket ikke som han var så veldig interessert. Irriterer meg også veldig over hvordan han legger alt opp. Det går i floskler som blod er tykkere enn vann og endelig er familien hel 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214106-tore-igjen/page/3/#findComment-1571703 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ja, jeg er adoptert Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg har ikke sett Tore denne gang, og bare noen få programmer i tidligere episoder, men da har jeg fått tilnærmet fnatt av hele "showet" som skapes rundt disse gjenforeningene. Og jeg er verken adoptert eller har adoptert eller skal adoptere!!! ;-) Husker særlig et program der ei jente ville spore opp sin biologiske mor i Sør-Amerika et sted. I Tores kommentarer brukte han konsekvent "mamma" om den som skulle finnes. F eks slik: "Vi kom fram til landsbyen og prøvde å finne hvor Lises mamma bodde..... Endelig kunne Lise få se sin mamma igjen.... osv osv" Selv om programmet ikke hadde handlet om en som var adoptert, hadde jeg reagert på at man benyutter "mamma" på en slik måte. Hun var da vitterlig en voksen person. Og fordi hun var adoptert virket Tores formuleringer som en understreking av at det jo var henne som var den _virkelige_ mammaen, da. Husker jeg så en dokumentar på svensk TV om dette å finne sitt biologiske opphav, hvor det var mange intervjuer med folk med ulike erfaringer/oppfatninger. Noen ønsket ikke å oppsøke dette. Andre ahdde oppsøkt, noen med positiv erfaring andre med negativ. Det var et nyansert og informativt program, som viste at det er et broget bilde. Nemlig. Gode poenger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214106-tore-igjen/page/3/#findComment-1571815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.