Gå til innhold

Jeg har aldri vært så flau over sønnen min før.

Anbefalte innlegg

Gjest pinlig situasjon
Skrevet

Vi var på butikken og skulle betale. 3-åringen ble lei seg fordi han ville ha varene i handlevognen sin og begynte å grine. En annen ansatt bøyde seg ned, smilte til han og spurte om de to skulle sette på plass vognen sammen. Da slo han henne rett i ansiktet. Jeg skulle ønske jeg kunne sunket i jorden da. Damen ble helt rar i ansiktet. Jeg tok han for meg selv etter jeg hadde betalt og sa at han måtte gå og be om unnskyldning, men det nektet han å gjøre.

Skrevet

Da skulle du tatt tak i ham og dratt han med bort til damen for å si unnskyld. Uakseptabel oppførsel.

Skrevet

Egentlig så tror jeg dette er ganske normalt.

Hvorfor i huleste måtte denne damen blande seg inn?

Det var nok det som gjorde at begeret rant over for sønnen din og at han klappet til henne.

Fint at du snakket med ham om det etterpå da.

Gjest Også mor
Skrevet

Jeg har også vært svært flau over sønnens min oppførsel av og til. Men heldigvis så blir ting bedre etter hvert hvis man tar tak i det og det får konsekvenser.

Gjest pinlig situasjon
Skrevet

Da skulle du tatt tak i ham og dratt han med bort til damen for å si unnskyld. Uakseptabel oppførsel.

Jeg ba han om å be om unnskyldning både da hun stod der og da jeg hadde gått noen meter vekk etter jeg hadde betalt. Grusom situasjon.

Gjest pinlig situasjon
Skrevet

Det var nok det som gjorde at begeret rant over for sønnen din og at han klappet til henne.

Ja jeg var på besøk hos besteforeldrene hans etterpå og de synes også at hun kunne holdt seg unna. Hun satte seg ned og tok sitt ansikt helt oppi hans, men uansett er det uakseptabelt å slå. Uansett situasjon.

Gjest pinlig situasjon
Skrevet

Jeg har også vært svært flau over sønnens min oppførsel av og til. Men heldigvis så blir ting bedre etter hvert hvis man tar tak i det og det får konsekvenser.

Ja jeg håper dette var en engangssituasjon.

Gjest Anonym for anledningen
Skrevet

Vi var på en dyrebutikk i dag og sønnen min på 6 ble tilsnakket av en ansatt der fordi han stakk et gresstrå inn i buret til en kanin. Vi foreldrene trodde ikke det var så farlig. Hun sa fra på en ordentlig måte, så det var ikke det.

Da gikk han ut og løp bortover en gang i kjøpesentret og hylte. Han tålte trolig ikke å bli tilsnakket slik, han tok det nok som kritikk og ble sikkert forlegen. Jeg mener at slikt får han bare lære seg å takle.

Jeg ba ham om å se seg rundt og se på alle som stirret på ham pga. den stygge hylinga.

Barna mine har også oppført seg slik at jeg har skjemtes forferdelig over dem.

Heldigvis har nesten alle som har barn selv forståelse for at slike situasjoner inntreffer med barn. De som ikke har barn reagerer nok litt annerledes, men drit nå i dem. :-)

Skrevet

Enig! Pinlig å la en 3-åring få bestemme slikt selv. Ikke at man skal ha kadaver-disiplin, men såpass bør en 3-åring høre på moren sin.

Skrevet

Ja jeg var på besøk hos besteforeldrene hans etterpå og de synes også at hun kunne holdt seg unna. Hun satte seg ned og tok sitt ansikt helt oppi hans, men uansett er det uakseptabelt å slå. Uansett situasjon.

Ja det er uakseptabelt å slå så dere må slå hardt ned på det, men denne damen fikk også en lærepenge og hun kommer nok ikke til å handle på samme måte flere ganger å det er bra.

Håper hun også fikk en aha opplevelse og dermed har funnet ut at hun ikke skal blande seg inn flere ganger.

Gjest Flystripa
Skrevet

Pinlige situasjoner må de fleste foreldre gjennom. Men denne var litt drøy. Vet faktisk ikke hvordan jeg hadde reagert. Hvorfor denne dama blanda seg inn, er litt uforståelig for meg. Tror ikke hun gjør det neste gang hun ser en unge som blir litt vrang :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hun ville vel bare hjelpe??

Ser ikke helt hva butikkdama har gjort galt..

Skrevet

Positiv avledning hjelper i mange situasjoner det.

Men ikke denne gangen. Hadde jeg vært butikkdama hadde jeg ikke tatt det ille opp ihvertfall.

Skrevet

Det er jo sånt som kan skje. Jeg kan til en viss grad skjønne gutten din, han var i en tilspisset situasjon i hans øyne, og så kom noen fremmede å blandet seg inn.

Jeg ville ikke ha lagt så stor vekt på det. Men jeg ville ha snakket om generelt at man aldri skal slå, hvordan man kan avvise fremmede og hvordan man oppfører seg i butikken.

Skrevet

Slik kan skje og det er ikke hyggelig.

Ba du denne damen om unnskyldning for det som hadde skjedd? Og hvorfor tvang du ikke sønnen din til å fronte henne igjen?

mvh

Gjest pinlig situasjon
Skrevet

Ba du denne damen om unnskyldning for det som hadde skjedd? Og hvorfor tvang du ikke sønnen din til å fronte henne igjen?

mvh

Ja jeg beklaget. Jeg ba han med en gang å si unnskyld, flere ganger. Etter jeg hadde betalt tok jeg han for meg selv og ba han igjen om å si unnskyld. Da stod vi vel 4 meter fra damen som hadde satt seg i kassen. Hun drev og ekspiderte kunder. Jeg vet at det hadde blitt en dum situasjon hvis jeg hadde gått bort med han. Han hadde ihvertfall aldri sagt noe.

Skrevet

Jo hun blandet seg inn på feil tidspunkt og liksom tok over for moren hans. å det likte gutten svært dårlig i det øyeblikket dermed klappet han til henne.

Hun mente det selvfølgelig bare godt det er jo klart men gutten tolket det ikke sånn der og da.

Skrevet

Flaut ja, aner ikke hva jeg hadde gjort... (eller kommer til å gjøre). Er vel et innfall og periode som så mye annet, men jeg synes synd på deg da.

Skrevet

mvh

Nei, det hadde vel gjort vondt verre og lage masse oppstyr når hun var gått tilbake til kassa.

Om det er til noen trøst er du garantert ikke alene om å oppleve noe slikt.

mvh

Skrevet

Ja jeg beklaget. Jeg ba han med en gang å si unnskyld, flere ganger. Etter jeg hadde betalt tok jeg han for meg selv og ba han igjen om å si unnskyld. Da stod vi vel 4 meter fra damen som hadde satt seg i kassen. Hun drev og ekspiderte kunder. Jeg vet at det hadde blitt en dum situasjon hvis jeg hadde gått bort med han. Han hadde ihvertfall aldri sagt noe.

Jeg sente visst svaret til meg selv i stedet for deg.

snakker med meg selv...

Se ovenfor.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...